|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Magyar-japán kereskedelmi kapcsolatok (2. rész)
|
Vegyesvállalatok alapításában, magyarországi tőkeberuházásokban a japán vállalatok mind ez ideig meglehetős óvatosságot mutattak. A nyolcvanas évek elejétől ez a tartózkodás némileg oldódott, amit a meglévő közös vállalatok fémjeleznek, számuk azonban elenyésző az újonnan alakuló egyéb külföldi tőkeérdekeltségű vállalkozások között. 1979 és 1989 között mindössze öt vegyesvállalat jött létre. A folyamatban lévő tárgyalások közül az egyik legjelentősebb a Suzuki személygépkocsi-összeszerelő vegyesvállalat terve, amelyet az elképzelések szerint mintegy 140 millió dolláros japán beruházással létesítenek.
A japán miniszterelnök látogatása során előreláthatólag keretszerződést írnak alá a Toyota céggel. Ennek alapján a teljes magyar mentőautóparkot lecserélik Toyota gépkocsikra. Az elképzelések szerint 1990-ben 200, 1991-ben és 1992-ben 300-300, 1993-ban és 1994-ben 250-250, összesen tehát 1300 mentőautót szállít a japán cég. A gépkocsikat hazai gyártású berendezésekkel, műszerekkel szerelik majd fel. (MTI)
1990. január 13., szombat 22:07
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|