|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi-
gyártási kooperációkról (2. rész)
|
A GM vegyesvállalata emellett vállalkozik személyautók összeszerelésére is. Az összeszerelt személygépkocsikat a keresletnek megfelelő mennyiségben belföldön értékesítenék, a fennmaradó részt dollárelszámolású piacon adnák el.
Az ipari miniszterhelyettes a Suzuki tervezett vegyesvállalatáról elmondotta, hogy a japán kocsik összeszerelése a magyar vállalatok széles körét vonja be a gépkocsigyártásba, és a magyar háttéripari vállalatoknak több száz termék gyártására biztosíthat lehetőséget. A Suzuki leendő összeszerelő üzemének egy sor olyan alkatrészre lesz igénye, amelyeket 50 ezres sorozatban is gazdaságosan lehet gyártani, viszonylag kisebb beruházási költség mellett. Ilyenek például az üléshez, a belső kárpitozáshoz, a villamoskábelezéshez szükséges termékek. A Magyarországon összeszerelt személygépkocsik nyugat-európai értékesítésének azonban erős piaci konkurenciája lesz; ezért is a következő félévben különböző tanulmányokat készítenek az értékesítési lehetőségekről.
Végezetül Sós Gyula hangsúlyozta, hogy a két kooperáció eredményessége azon dől el, mennyiben tesznek eleget a szerkezetváltás kritériumainak, azaz, javítanak-e az ország tőkés devizamérlegén. Lényegs az is, hogy a vállalkozásokban résztvevő vállalatok jövedelemtermelő képessége hogyan alakul a jövőben. Erre a két szempontra feltétlenül tekintettel kell lenni mindkét fejlesztésnél - mondotta végül. (MTI)
1990. január 12., péntek 16:46
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|