|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Miniauto-láz Dél-Koreában
|
Tokió, 1989. szeptember 9. szombat (MTI-tud) - Heves verseny bontakozott ki Dél-Korea három vezető gépkocsigyártó cége között a kilencvenes évek olcsó miniautójának a kifejlesztésében. A Hyundai 800 köbcentis kiskocsijával 1991-ben akar megjelenni a belföldi piacon. A Daewoo Motor Co. jelenleg építi összeszerelő üzemét, ahonnan 100 ezer miniautó gördül majd ki 1991-ben és évi 15 százalékkal akarják bővíteni a termelést. A KIA autógyár a Daihatsu japán gépkocsigyártó cég technologiai eljárásának megvásárlását tervezi, jelenleg folynak a tárgyalások a típus kiválasztásáról.
A Hyundai szóvivője pénteken jelentette be, hogy a Mitsubishi rangos japán céggel szerződést kötöttek, amelynek értelmében az ulszani gyárat 373 millió dollár összköltséggel alakítják át kisautók és mikrobuszok gyártására, 200 ezer darabos kapacitással. A Daewoo Csangvonban épít gyárat a 800 köbcentis kocsik előállítására, a Suzuki licence alapján. Ez a gyár a kilencvenes évek második felére akarja felfuttatni termelését. A minikocsi-láz mögött a szöuli kormány ösztönzése húzódik meg, amellyel az alacsony üzemanyag-fogyasztású, környezetkímélő gépkocsik gyártásának meghonosítását szorgalmazzák, megfelelő kedvezmények nyújtásával.+++
1989. szeptember 9., szombat 07:27
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|