|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Új híd a Dunán
|
1989. szeptember 5., kedd - Újabb szakaszához érkezett az M0-ás budapesti autópálya-körgyűrű építése - kedden emelik be a Budafokvárostól a Dunán át a Csepel szigetre átívelő autópálya-híd utolsó acélszerkezeti elemét. A 750 méter hosszú, 22 méter széles híd szerkezetét a Ganz Acélszerkezet-gyár készítette el és a Hídépítő Vállalat építette meg, s majdan négy sávban közlekedhetnek rajta a járművek. A II. világháború után egyébként ez az első olyan, a Nagydunán átvívelő híd, amelyet új nyomvonalon építettek ki. A 900 millió forintos hídberuházás természetesen csak része a világbanki hitelből megvalósuló autópálya-körgyűrű építésének. A jövő év végére elkészülő, összesen 14,9 km hosszú félgyűrű - mint ismeretes - Budapest alatt az 5-ös, Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a Pécsi 6-os utat köti majd össze, áthaladva a Csepel szigeten is. (MTI)
1989. szeptember 5., kedd 08:31
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|