|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Választási kampány
|
London, 1989. július 24. (BBC, Londoni panoráma) - Az MSZMP nem lustálkodik. A magyar hatóságok egy brit reklámvállalatot alkalmaznak, hogy a többpártrendszerű választási hadjárat során tanácsadóként közreműködjék. Az MSZMP részéről ugyanakkor cáfolták, hogy a vállalat a pártot - mondhatnánk - új külsővel segítse felruházni, és közölték, hogy a cég szakértői minden párt rendelkezésére állnak. Budapesti tudósítónk, Sally Ackroyd jelenti erről: - A kiválasztott cég Charles Parker londoni hirdető ügynöksége, amely átadja majd szaktudását a politikai reklámkampányok terén, s az MSZMP egyik szóvivője szerint a cég kitűnő ajánlólevéllel rendelkezik. A spanyol kormányról alkotott kép rendezésében közreműködött Franco bukása után, Thatcher brit miniszterelnök konzervatív pártjának közönségkapcsolatait is ez a cég igazgatta. Nyers Rezső hétvégi nyilatkozata szerint a brit ügynökség készíti fel az MSZMP-t a jövő évi, többpártrendszerű választásokra. Az MSZMP szóvivője azonban kijelentette, hogy félreértésről van szó, s a reklámügynökséget arra kérték fel, hogy szemináriumokat tartson a politikai tájékoztatószolgálatról. A szeminárium pedig minden magyar politikai párt számára hozzáférhető, nem kizárólag az MSZMP részére tartják. Magyarországon nem létezik politikai kultúra, s ezekben az ügyekben hiányzik a szakértelem. A szóvivő szerint mindenkinek szüksége van az ilyen típusú szakmai tudásra. Az MSZMP mindeddig agitációs és propagandairodájára bízta, hogy ez ezt a feladatot ellássa. Az osztályt korábban megszüntették, mondván, hogy divatjamúlt intézmény. MSZMP egy másik szóvivője: Dégen István pedig leszögezte, hogy az új politikában új eszközökre van szükség, s aggályok nélkül alkalmazhatnak egy olyan céget, amely Margaret Thatcher konzervatív pártja számára biztosította szolgálatait. A szóvivő szerint az ideológia a pártok dolga, az ügynökségé pedig a tájékoztatás. +++
1989. július 24., hétfő
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|