|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Derzsi András miniszternek (1. rész) (OS)
|
1989. május 12., péntek - Tisztelt Miniszter Elvtárs Mezőkövesd Város Tanácsa állást foglalt a 3. sz. főközlekedési út mezőkövesdi elkerülő szakaszának építéséről. Városunk országgyűlési képviselője - dr. Ladányi József - interpellációt intézett Önhöz a 3. sz. főközlekedési út Mezőkövesd várost elkerülő szakaszának építése ügyében. Ön az Országgyűlés előtt azt a választ adta, hogy az elkerülő szakasz megépítésére a pénzügyi forrás rendelkezésére áll, és az építést csak a lakossági fellebbezés akadályozza. Mezőkövesd város lakossága képviseletében alulírott szervezetek - a válasz szó szerinti értelmezése alapján - egyetértésünket adjuk ahhoz, hogy a közlekedési főhatóság által szakmailag véleményezett hatályos városrendezési tervnek megfelelő, a várost teljes egészében elkerülő útszakasz megépítésre kerüljön. Miniszter Elvtárs A sajtóban és rádióban elhangzott válasza félreértésre adott okot és zavart keltett a város lakosságában, mivel a leírtakkal ellentétben - ismereteink szerint - nem a teljes elkerülő szakasz megépítésére van biztosítva pénzügyi fedezet, hanem egy átmeneti, ideiglenes megoldásra, mely közlekedési, környezetvédelmi szempontból sem ad elfogadható megoldást. A Közlekedési Főfelügyelet által elrendelt hatástanulmány időközben elkészült, mely egyértelműen igazolja, hogy sem zajvédelmi, sem emissziós és közlekedésbiztonsági szempontból nem jelent megoldást a javasolt szakaszolás. A teljes elkerülő szakasz megépítését indokolja az 1989. évi forgaloszámlálási adat is, mely szerint már 19414 jármű napi forgalma terheli az átkelési szakaszt, mely több mint 60 százalékkal haladja meg az út teljesítőképességét. Mérlegelni kell azt is, hogy gyakorlatilag az egész megye, Kelet-Magyarország és a Csehszlovákia felé irányuló növekvő tranzitforgalom egészségkárosító - zaj, légszennyezéi -, közlekedésbiztonsági gondja nehezedik a város lakosságára. A növekvő súlyos és halálos közlekedési baleseti statisztikai adatok mellett, a szűk keresztmetszetű átkelési szakaszon haladó veszélyes vegyi szállítmányok napi katasztrófaveszéllyel fenyegetik a város lakosságát. A városi és a megyei tanács testületi határozataiban foglaltaknak megfelelően a teljes elkerülő szakasz építésének 1989. évi megkezdését és folyamatos kivitelezésének biztosítását igényeljük. (folyt.köv.)
1989. május 12., péntek 15:24
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|