|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Nemzetközi fuvarozási konferencia - felkészülés a közös piaci liberalizációra (1. rész)
|
1989. március 29., szerda - Az Európai Gazdasági Közösség (EGK) egységes belső piacának várható hatásairól, a nemzetközi fuvarpiacon kialakuló új feltételekről s az ezzel kapcsolatos tennivalókról szervezett kétnapos konferenciát a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az Atrium Hyatt Szállóban. A szerdán kezdődött tanácskozáson a több mint 200 magyar szakember mellett 12 európai ország képviselői is részt vesznek.
Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter megnyitójában hangsúlyozta: Magyarország számára létfontosságú a felzárkózás. Ennek azonban elengedhetetlen feltétele, hogy a magyar vállalatok megismerkedjenek a közös piaci liberalizációs intézkedésekkel és felkészüljenek az 1992 után óhatatlanul megváltozó nemzetközi piaci körülményekre. Várhatóan jelentős változások mennek végbe a nemzetközi közúti közlekedés rendszerében. Ezért is játszik különösen fontos szerepet a mostani konferencia - hangsúlyozta a miniszter -, hiszen jó alkalmat nyújt a liberalizációs intézkedések, az EGK újfajta közlekedéspolitikája megismerésére. A miniszter biztosította a résztvevőket: a közlekedési kormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy a magyar fuvarozók minél jobb eséllyel vehessenek részt a nemzetközi szállításokban. Winfried Röckmann, a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesület (IRU) képviseletében arról szólt: az IRU feladatának tekinti az európai közlekedés egységének megőrzését. Utalt arra: 1985 júniusában döntöttek úgy az EGK-országok kormányfői, hogy felgyorsítják a közösségen belüli integrációs folyamatot, és 1992 végéig megteremtik a közös belpiacot. Ezt a döntést különösen indokolta, hogy a korábbi modellvizsgálatok szerint az egységes belpiac létrehozása számos előnyt jelent a közösség országai számára: várhatóan évente 4,6 százalékkal növekszik a bruttó nemzeti jövedelem, 6,1 százalékkal csökken az inflációs ráta, továbbá javulnak a külgazdasági pozíciók, s számos új munkahely teremtődik meg. A belpiac létrehozásának következményei, hatásai természetszerűen messze túlmutatnak az EGK határain. Minden felvetődő kérdésre ma még nem lehet válaszolni, hiszen sok esetben még nem született döntés, jogszabály. Mindenesetre - hívta fel a figyelmet Winfried Röckmann - a harmadik országokhoz fűződő kapcsolatok közös tárgyalások alapján alakulnak majd ki, nem az EGK diktálja - egyoldalúan - a feltételeket. (folyt.köv.)
1989. március 29., szerda 17:04
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|