|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
KNEB-ülés
|
1989. február 17., péntek - Jó esetben is csak a romlás lassítására elégséges az az összeg, amelyet a tanácsok az úthálózat fejlesztésére, fenntartására fordítanak a VII. ötéves tervben. A költségvetésből erre a célra 22 milliárd forint jut számukra. A jobbára átgondolatlan takarékossági szemlélet alapján elvégzett munkálatok további károkat okoznak. Gyakori, hogy az építők mindenféle műszaki terv nélkül kezdik el a munkálatokat, illetve - az anyagi források hiányára hivatkozva - olyan munkákat hagynak el, amelyek az útburkolat élettartamát növelnék, például ,,elspórolják,, a vízelvezetést - állapította meg a Központi Népi Ellenőrzési Bizottság pénteken az M0-ás autópálya építési főnökségén megtartott kihelyezett ülésén. Az érintett főhatóságok, vállalatok szakembereinek részvételével megtartott eszmecserén egyebek között elhangzott: az úthálózat fejlesztésében hazánk az utolsó előtti pillanatban van, amikor még meg lehetne akadályozni, hogy olyan feszültségekkel terhes helyzet alakuljon ki, mint amilyen ma a hírközlésben tapasztalható. Az infrastruktúra, így az úthálózat fejlesztése is előfeltétele a gazdaság megújulásának, a külföldi működő tőke fokozottabb bevonásának, s a dinamikusan fejlődő turizmus további sorsa is jórészt ettől függ. Az ülésen Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter adott áttekintést az országos úthálózat állapotáról. A testület ezután a belföldi távolsági áruszállítások veszteségforrásait feltáró vizsgálatról hallgatott meg tájékoztatót. A KNEB tagjai délután megtekintik az M0-ás autópálya építési munkálatait. (MTI)
1989. február 17., péntek 10:54
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|