|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Szállítmányozó és idegenforgalmi részvénytársaságot akar az új vezérigazgató - beiktatták a MÁV új vezetőjét (1. rész)
|
1989. február 15., szerda - Szerdán a MÁV vezérigazgatósága székházában ünnepélyesen beiktatták hivatalába a MÁV új elnök-vezérigazgatóját, Urbán Lajost. A megbízólevelet Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter nyújtotta át. Ezzel egyidőben - érdemei elismerése mellett, más fontos megbizatására való tekintettel - felmentette tisztségéből Onozó Györgyöt, a MÁV eddigi vezérigazgatóját.
x x x A beiktatási ünnepséget követően Urbán Lajos az MTI munkatársának kérdéseire felvázolta munkaprogramját, a vasúttal kapcsolatos elképzeléseit. Mint mondotta, Magyarországon - az ezredfordulóig feltétlenül - továbbra is meghatározó szerepet tölt be a vasút az áru- és személyszállításban. A jelenlegi gazdasági helyzetben nem lehet arra számítani, hogy gondjai megoldására több pénzt kap a vasút, ám azt mindenképpen el kell érni, hogy a rendelkezésre álló eszközöket a lehető leghatékonyabban használják fel. A beruházásokat koncentráltan, s szigorú ésszerűségi, fontossági sorrendben kell elvégezni. Az egyik legfontosabb feladat - s ezt pénz nélkül is el lehet érni -, hogy a vasút megbízhatósága számottevően növekedjék. Ez feltétele annak, hogy a belföldi és a nemzetközi fuvaroztatók bizalmát a fuvarversenyben a MÁV nyerje el. Szigorú szankciókat helyeznek kilátásba azokkal szemben, akiknek hibájából, hanyag, rossz munkája miatt a vasút a szállítási feladatokat nem mindig tudja határidőre elvégezni. Feltétlenül szükség van a kereskedelempolitika koreszerűsítésére, s a kínálati pozíció létrehozására. A személyszállításban sürgető feladat az intercity forgalom feltételeinek kialakítása - hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató -, azaz olyan gyorsvonati rendszer megteremtése, amelynek révén az utasok fele annyi idő alatt érhetnek el a fővárosból egy-egy vidéki nagyvárosba, mint közúton. Ugyancsak javítják az utazási feltételeket a munkásvonatokon. Urbán Lajos szerint érdemes volna elgondolkodni azon - s erről hamarosan tárgyalásokat kezdeményeznek a partnerekkel -, hogy közös szállítmányozó részvénytársaságot hozzanak létre a legnagyobb fuvarozó vállalatok, így elsősorban a MÁV, a Volán, a Hungarocamion. (folyt.köv.)
1989. február 15., szerda 17:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|