|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés (39. rész)
|
Ezt követően - tíz percnyi szünet után - a napirendnek megfelelően az interpellációk következtek. (Tekintettel az idő előrehaladott voltára több képviselő interpellációját és kérédést a következő ülésszakra halasztotta.) Bozsó Lajosné (Budapest, 10. vk.) Újpest-Káposztásmegyer ------------- tömegközlekedése tárgyában a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez interpellált. Megkérdezte: az észak-déli metró eredeti terv szerinti megépítésének ma milyen realitása van, számíthatnak-e arra az érintett lakosok, hogy a metró építése nem fejeződik be véglegesen az Árpád út - Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésében. Tudakozódott arról is, hogy a végleges megoldás megszületéséig hogyan kívánják Káposztásmegyer tömegközlekedési feszültségeit enyhíteni. Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter válaszában hangsúlyozta: február 1-jétől meghosszabbítják és négy-öt járművel megerősítik a térség tömegközlekedésében fontos szerepet játszó autóbusz-vonalat, addig is, amíg a metró-közlekedés 1990-ben megindul. A módosított tömegközlekedési hálózatot a bevezetés után az érintett lakosság képviselőinek a bevonásával értékelik, s ennek megfelelően döntenek a végleges megoldásról. Jelentős javulás következik be Újpest és Káposztásmegyer közlekedésében az észak-déli metró következő szakaszának átadásakor. Az idei beruházási lehetőségek - amennyiben jelentős forráscsökkentés nem történik - módot adnak az 1990-es átadásra. A budapesti metró ezt követő továbbépítéséről a tárca ez év első felében kíván előterjesztést benyújtani a Minisztertanácshoz. Ennek az alapkérdése az lesz, hogy az észak-déli metró továbbépítése folytatódjék-e Káposztásmegyer irányában Újpest városközpontjától a Szilaspatakig, vagy pedig egy új, nevezetesen a Dél-Buda - Rákospalota metróvonal építését kell elkezdeni. Ennek eldöntésekor az egyik fontos szempont lesz az is, hogy megrendezik-e a Bécs-Budapest világkiállítást a magyar fővárosban 1995-ben. A miniszteri választ az interpelláló képviselő és az Országgyűlés egyhangúlag tudomásul vette. (folyt.köv.)
1989. január 11., szerda 20:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|