Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › március 15.
1989  1990
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

Március 15. ünneplése Romániában

"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban, rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette meg és koordinálta. Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi létnek. "

Mi számít jó autónak - Amerikában? (1.rész)

Washington, 1989. január 2. hétfő (MTI-Panoráma) - Az amerikai fogyasztók érdekvédelmi szervezete rendszeresen tanácsadó évkönyvet ad ki, s ebben az év autó-újdonságairól is részletes teszt-összeállítást közöl. Elfogulatlan értékítéletekkel látja el a szüntelenül özönlő hirdetésektől elkábult vásárlókat, akik új vagy használt kocsit akarnak venni. Az évekre visszamenőleg összegyűjtött adatokból megtudhatják, hogy melyik kocsi miben bizonyult jónak vagy rossznak, mely területen szorul javításra. A kötet szerkesztői a műhely-vizsgálatok eredményei mellett az autósok véleményét is közreadják.

Az európaiaknak talán meglepő a vizsgálatok egyik visszatérő
tanulsága az, hogy a legjobban bevált, legmegbízhatóbb és
leggazdaságosabb kocsik az európaiak és a japánok, a hazai
gyártmányok csak utánuk következnek. A japán autók közül kiemelkedő
minősítést kapott a Honda szinte valamennyi típusa, így a Civic, az
Accord és a Honda luxusautója, az amerikai piacon forgalomban levő
Acura. Hasonlóan kitűnő minősítést kaptak a Mitsubishik, a nagyobb
Galant és a kisebb Colt, amelyet egyébként az amerikai Chrysler cég
is, saját márkaneve alatt, forgalmaz. Amerikában is abszolút márka,
főként megbízhatósága miatt, a Toyota és a Mazda valamennyi autója,
míg a Nissan minőségben valamelyest lemaradt; ez amerikai
forgalmának jelentős csökkenésében is meglátszik.

    Az európai kocsik közül Amerikában is vitathatatlan a
Mercedes-ek minősége, megbizhatósága, bár velül nem foglalkozik a
tömegeket szolgáló fogyasztói szervezet; az európai kocsik (részben
az eltérő szabványok miatt) gyakran 50-100 százalékkal magasabb áron
kerülnek forgalomba az Egyesült Államokban, így az ötvenezerdolláros
autók keveseket érdekelnek. Jegyzik viszont a BMW-k elérhetőbb árú,
kisebb típusait - ugyancsak igen magasan. Meglepő, hogy az Európában
abszolút tekintélynek örvendő Audinak itt távolról sincs ilyen
tekintélye, főként azért, mert gyári hibás automata sebességváltói
az elmúlt években több halálos balesetet okoztak. Az olasz Alfa
Romeo és a francia Peugeot Amerikában ,,a futottak még,,
kategóriában szerepel: szakértői vizsgálatok szerint ezek semmilyen
szempontból nem túl jó, nem túl tartós autók. Nem övezi dícsfény,
mint Európában a svéd Volvo-kocsikat sem; a felmérés elmarasztalja a
féket, a karosszériát, a hűtést. Az újabb Volvok, a 740-760-as
típusok hiba-gyakorisága pedig a legmagasabbak között van. (folyt.)


1989. január 2., hétfő 15:56


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek - A diadalkudarc (1990.03.01-04.08)

"Mintegy 3-4000 ember gyűlt össze a téren. Az emberek többségének nem volt magyar kokárdája, ilyesmit csak néhányan viseltek, kis fehér vászondarabokat festettek be hozzá, két szélén piros és zöld festékkel. Az ünnepség igen visszafogott és megható volt. Elmondtam a Fidesz szövegét. Amíg beszéltem egyfolytában remegett kezem-lábam. Holott nem volt mitől félni, s mégis! Éreztem, hogy valami nagyon rossz dolog készülődik. Az elmúlt hónapok során kifejlődött bennem valami különös veszélyérzet. Az ünnepség még tartott, amikor már újra autóba ültünk, s indultunk vissza Budapestre... Pest határában jártunk, amikor a Kossuth bemondta, hogy Romániában több helyen is atrocitások érték a március 15-ét ünneplő magyarokat..."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD