|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyers Rezső levele Domokos Gézához
"Aggodalommal tölt el bennünket a romániai helyzet alakulása.
Hasonlóan más pártállású honfitársainkhoz, mi szocialisták is
lelkesen üdvözöltük a diktatúra bukását, a demokratizálás
elindulását és nagy reményeket fűztünk a romániai forradalomban
vérrel is megpecsételt magyar-román együttműködés igazi nemzetek
közötti megbékélést ígérő kibontakozásához.
Nagyon örültünk annak, hogy a forradalomban felszított
érzelmeket a romániai magyarság többsége nem hagyta elfajulni;
józanul igyekezett megtervezni a szebb jövőt, amelyben nem kívántok
teret hagyni semmilyen gyűlölködésnek. Mi, magyar szocialisták,
érdekeltek vagyunk a Romániában élő magyarság szabadságjogaiban, a
demokratikus szocializmus ottani újjászületésében. "
SZER, Magyar híradó:
Közvéleménykutatás
"Szegény ember
vízzel főz. Íme itt az újabb, de sajnos ismét egy szerény létszámú,
ezres mintájú közvéleménykutatás eredménye. Igaz: a Magyar Rádió
tegnapi adásában még ezt is sikerült homályosan, némi csúsztatással
közzétenni. A legfontosabb adatok: a választók 23,1 százaléka a
szabaddemokratákra, 21,5 százaléka a Magyar Demokrata Fórumra és
17,4 százaéka a kisgazdákra voksolna - hogy csak a legerősebb
pártokról beszéljünk. A felmérést Kasza László elemzi:
- Mint gyakran, most is legalább annyira érdekes hogy mi nem
szerepel a listán, mint az, ami rajta van. Így feltűnik, hogy
hiányzik a parlamentbe jutás esélyével rendelkező pártok sorából két
MSZMP-utódpárt: az Agrárszövetség és a Hazafias Választási Koalíció.
Ugyanígy nem történik említés a harmadik utat kereső Magyar
Néppártról.
"
|
|
|
|
|
|
|
Felújítják az Erzsébet híd járdáit
|
1990. március 13., kedd - Mintegy 120 millió forintos
költséggel március 19-én megkezdődik az Erzsébet híd
járdafelületeinek felújítása - jelentette be keddi
sajtótájékoztatóján Király Károly, a Fővárosi Közterületfenntartói
Vállalat vezérigazgató-helyettese.
Elmondta, hogy az 1964-ben épült híd járdafelületeit tartó vaslemezek az idők során erősen elrozsdásodtak, s így a biztonságtechnikai előírásoknak már nem felelnek meg. Ezért van a járdák teljes átépítésére szükség. Az építési munkákat a Hídépítő Vállalat várhatóan november 30-ig fejezi be. A felújítás első szakaszában, márciustól júliusig a híd déli, Budáról Pestre vezető járdafelületét újítják fel. Az átépítés alatt a híd szélső sávjában csak személygépkocsik közlekedhetnek, mivel ebből a sávból 40 centimétert korlátokkal leválasztanak. A többi öt sáv szabadon marad. A felújítás ideje alatt egyébként csak 40 kilométeres sebességgel lehet majd közlekedni a hídon. A közlekedési szakemberek szerint, ha a járművezetők betartják a táblákkal jelzett új forgalmi rendet, akkor a jelenlegi közlekedési viszonyokat megközelítő helyzet alakítható ki. Az építési oldalon az autóbuszok a belső sávokban közlekednek majd.
A vállalat és a BRFK szakértői hangsúlyozottan szóltak arról, hogy a felújítás alatt nem érdemes elkerülni az Erzsébet hidat, mivel nincs olyan másik hidunk, amely átvállalhatná a jelentős forgalomnövekedést. Az építkezés ideje alatt fokozottabb rendőri ellenőrzés is lesz a hídon, de ettől függetlenül számítanak a járművezetők óvatosabb, körültekintőbb vezetésére is.
Szó esett a tájékoztatón arról is, hogy az elmúlt egy-két hónapban több száz, egyenként körülbelül 5 ezer forint értékű jelzőtáblát és oszlopot loptak el a fővárosban. A kár összege már tíz millió forintos nagyságrendre tehető. Ennél azonban sokkal jelentősebb lehet az a kár, amely a táblák hiánya miatt a közlekedésben keletkezhet az ütközések, illetve a súlyos balesetek miatt.
Elhangzott még: az enyhe téli idő miatt csak húsz millió forintot kellett a téli közlekedés segítésére fordítani. Ez kedvező volt a Fővárosi Tanács számára, ugyanakkor hátrányosan érintette az FKFV dolgozóit, mivel így csupán a nem túl magas alapbérükhöz jutottak hozzá, s elestek a különböző műszakpótlékoktól. (MTI)
1990. március 13., kedd 13:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|