|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Történelmi Igazságtétel Bizottsága felhívása a magyar társadalomhoz
"1956 újraértékelése nélkül nem lehet hozzákezdeni a
demokratikus Magyarország megteremtéséhez, és hogy a forradalom
alapvető céljai - a demokratikus többpártrendszer, az önigazgatáson
alapuló népképviselet, a semleges és független Magyarország és a
szomszéd országokkal való, egyenjogúságon alapuló együttműködés -
változatlanul időszerűek. "
BBC, Panoráma:
A vagyonelszámoltatás eredménye
"A beidézettek névsora Gáspár Sándorral, a SZOT egykori
főtitkárával kezdődött, és Somogyi Lászlóval, az egykori építésügyi
miniszterrel, a Bécs-Budapest világkiállítás közelmúltban lemondott
kormánybiztosával záródott.
Kettejük között a magyar közelmúlt olyan alakjai jelentek meg,
mint Pulai Árpád, Komócsin Mihály, Miklós Imre, Tímár Mátyás és Buda
István. Az egykori vezetők készségesen, sőt felkészülten válaszoltak
a bizottság kérdéseire. Ezekből és a válaszokból kiderült, hogy a ma
már megérdemelt nyugdíjukat élvező államférfiak szinten kivétel
nélkül kedvező áron vásárolt állami bérlakásban élnek, pici hétvégi
bungalow-val, vagy még azzal sem rendelkeznek, bankszámlájuk pedig
szinte minimális."
|
|
|
|
|
|
|
Szovjet mentőberendezés az európai űrrepülőgépen
|
Kis Csaba, az MTi tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. március 8. csütörtök (MTI-TUD) - A szovjet
űrhajókon használt mentőülésekkel szerelik fel a nyugat-európai
államok közös fejlesztéssel készülő űrrepülőgépét. Erről a
jövendőbeli Hermes űrrepülőgép fődarabjait gyártó francia Dassault
repülőgépgyár kötött megállapodást a ,,Zvezda,, szovjet vállalattal,
amely a katonai repülőgépek és az űrhajók mentőüléseit gyártja.
Ugyancsak a Zvezda készíti a szovjet űrhajósok szkafandereit és itt
fejlesztették ki a nemrég kipróbált ,,űrmotort,, , a ,,repülő
fotelt,, , amivel az űrhajósok hosszabb időt tölthetnek a világűrben
és helyváltoztatásra is képesek.
A Challenger amerikai űrrepülőgép katasztrófájának tanulságai alapján az európai űrrepülőgépet először úgy kívánták elkészíteni, hogy arról az egész utasfülkét le lehessen választani akkor, ha az indítási szakaszban veszély következnék be, a tervezők azonban megállapították, hogy technikailag könnyebben megvalósítható a katapultálható mentőülés alkalmazása, amelyet adott esetben a visszatérés során is biztonságosan felhasználhatnak. A különleges ülésekkel a jövendő űrrepülőgépből kimenthető a három tagú személyzet, egészen addig, amig a hordozó rakéta eléri a háromezer kilométeres sebességet, illetve a 30 kilométeres magasságot, vagyis mintegy másfél percig a rajtot követő szakaszban.+++
1990. március 8., csütörtök 09:16
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|