|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Szabad Demokraták Szövetségének beadványa a Katonai Főügyészhez
"Nyilvánvaló, hogy a Belügyminisztérium vezetői által elkövetett
bűncselekmények társadalomra veszélyessége rendkívüli. Utalunk itt
mindenekelőtt arra, hogy megzavarták a békés átmenetet, a szabad
választásokba vetett hitet, hiszen - joggal - azt sugallták, hogy a
választások nem lehetnek tiszták, ha a Belügyminisztérium szervei a
pártok választási elképzeléseiről, az egyik párt vezetőit
folyamatosan tájékoztatják."
SZER, Választási híradó:
A koalíció lehetőségei
"...a két, talán legerősebb párt - a Magyar Demokrata
Fórum és a Szabad Demokraták Szövetsége - között dől el a választási
harc.
Sokan hajlanak arra, hogy az ország érdeke az, ha ez a két párt
lépne koalícióra egymással. Durván leegyszerűsítve a képletet, ennek
a következő előnyei lennének:
A szabaddemokraták rendszerváltása - amely elsődlegesen a
liberális piacgazdaság szerkezetének kialakítását jelenti - népi
támogatást kapna. Az SZDSZ a legégetőbb gazdasági gondok megoldására
radikális beavatkozást sürget, amely kezdetben jelentős
destabilizációs következményekkel jár majd.
A Demokrata Fórum ez esetben hozzájárulhat a társadalmi
konszenzus megteremtéséhez. Cserében az SZDSZ-nek le kellene
mondania bizonyos radikális, vagy tiszta liberális elvről. Mivel az
SZDSZ-en belül is van egy szociálliberális irányzat, ez nem tűnik
lehetetlennek.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Független Jogász Fórum nyílt levele Németh Mikl (OS)
|
A Független Jogász Fórum nyílt levele Németh Miklós minszterelnöknek, Hagelmayer Istvánnak, az Állami Számvevőszék elnökének, legfőbb ügyésznek (1. rész)
1990. március 4., vasárnap - Ma már nem vitás és senki előtt nem kérdéses, hogy történtek visszaélések az eddigi vállalat-átalakulások és vállalat-eladások során. Legutóbbi ,,hivatalos beismerése,, ennek az állami vagyon védelméről szóló törvény megalkotása és annak indoklása, amely megállapítja, hogy ,,a vállalatokra bízott állami vagyon elidegenítése... nem minden esetben történik a tulajdonos állam és ezen keresztül a társadalom érdekeivel összhangban,,.
Ez az óvatos fogalmazás közszájon forgó visszaéléseket takar, amelyek - miközben további ,,vérveszteségeket,, okoztak súlyosan beteg gazdaságunknak - különböző formájú előnyökhöz juttatták az állami vagyon eredményes működtetésével megbízott személyeket.
Bár a feltörő tiltakozásra gyakran hangzott el a válasz, hogy ,,jogsértés nem történt,, (ami alkalmasint felvetheti az ilyen visszaélések számára tág kaput nyitó jog megalkotóinak felelősségét is), meggyőződésünk, hogy a lezajlott átalakulások jelentős részében a tételes jog, különösen a Polgári törvénykönyv általános rendelkezéseit, illetőleg a szerződésekre vonatkozó általános szabályokat is megsértették. De mindenképpen sértették, még jogszabálysértés hiányában is, az állami vagyon kezelőitől elvárt vagyonérték megőrzés és vagyon-gyarapítás követelményét.
A felelősségrevonás elmaradása bátorítást nyújtott és nyújt az újabb visszaélések elkövetéséhez és ezt az Állami Vagyonügynökségről, valamint az állami vagyon védelméről szóló 1990. évi VI. és VII. sz. törvények is csak korlátozottan képesek megakadályozni.
Félrevezető hivatkozás a felelősség megállapításával és érvényesítésével szemben az, hogy ezek elriasztanák a külföldi befektetőket és indokolatlanul elrettentenék a vállalatokat az egészséges tulajdoni viszonyok kialakítását szolgáló lépések megtételétől. Az ilyen vélemények megfogalmazóiról szinte kivétel nélkül kimutatható, hogy a jogos aggodalmakat keltő folyamatok fenntartásában valamilyen formában személyükben is érdekeltek. Elfogulatlan honi és külföldi szzakértők egybehangzó véleménye szerint viszont a szolíd, valódi megújulást hozó külföldi tőkebefektetők bizalmát éppen a privatizálások körüli légkör megtisztítása, az ügyeskedőknek a gazdasági életből történő kiiktatása és a visszaélésekre módot adó jogszabályok megváltoztatása nyerheti meg. (folyt.köv.)
1990. március 4., vasárnap 18:23
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|