Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 27.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS Szabad Március 15-ét - A Szabad Demokraták nyilatkozata

"A Szabad Demokraták megütközéssel fogadják azokat a terveket, amelyek a március 15-i ünnep semlegesítésére és a tájékoztatás csorbítására irányulnak. Szabad március 15-ét kívánunk, ahol mindenki a maga módján ünnepelhet. Az irányzatokat a Fidesz-től a Demisz-ig egybemosó ünneplést éppoly természetellenesnek és félrevezetőnek tartanánk, mint azt, hogy a választásra készülő országban ne szólalhassanak meg a képviselőjelöltek. Még nem érkezett el a közös ünneplések ideje: még itt vannak a szovjet csapatok; nem szabad a sajtó, a rádió, a televízió; még nem történt meg a rendszerváltás. A Szabad Demokraták ragaszkodnak a demokratikus ellenzék hagyományos, demokráciát követelő menetéhez. A szabad sajtó ünnepén különösen visszatetsző volna, ha az ország a televízióból nem szerezhetne tudomást az elhangzó beszédekről. "
SZER, Magyar híradó:

Kőszeg:

ha úgy látják, vezessenek elő

"Végvári Józsefet megrovásban részesítették, vagyis ugyanazt a büntetést kapta, amit a lehallgatók. Tehát a lehallgatás és a lehallgatás leleplezése egyenértékű dolog a jelenlegi katonai ügyészség szemében. Én ezt nem így látom, és gondolom, hogy Végvári József ugyancsak fellebbez az ügyészségi határozat ellen. Független dolog ettől, ha nem is lehallgatási ügy, hanem az állambiztonsági szolgálatnak, vagy a volt állambiztonsági szolgálatnak az ügye. Létrejött a Nemzetbiztonsági Hivatal, de a különböző információkból lehet tudni azt, hogy az állambiztonságisok jelentős része itt kapott beosztást."

A Vállalkozók Országos Szövetségének álláspontja a tulajdonreformról (7. rész) (OS)


Ilyen esetekben a dolgozói részvényeket saját forrásaikból, külső,
egyéni hitelekből fedezték annak megszerzésekor, megtérülési
követelménnyel, visszafizetési kötelezettséggel, ami a valós
tulajdonosi érdekek megjelenítését okozta. Így fontosnak tartanánk
nálunk olyan fék beállítását, amely csak egyedi esetekben, illetve a
gazdasági tulajdonszerkezet megfelelő átalakulása után tenné
lehetővé ilyen munkavállalói tulajdonlási formák kialakulását is.

    Szerepet kaphatna a tulajdonreform során néhány nálunk új
szereplő is. Ezeknél társadalmi feszültségek oldására is sor
kerülhetne egyidejűleg. Így például a társadalombiztosítás, a
nyugdíjpénztárak kialakítása, a nyugdíjalap feszültségeit is oldaná.
Nemzetközi tapasztalatok is bizonyítják, hogy amennyiben ezen a
területen versenyszféra és kiépített biztosítási rendszer működik,
úgy e szervezetek ma a legjelentősebb olyan tulajdonosok lehetnek,
ahol a tulajdont működtetők mögött csak nagyon nehezen található meg
maga a valós személy. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a tulajdont
nem maga a társadalombiztosítás működteti közvetlenül, hanem
befektető társaságok, vagyonkezelő szervezetek működtetik hozadék
követelménnyel, illetve vagyongyarapítási elvárással. A tulajdonos,
például a nyugdíjpénztár azonban választhat a különböző társaságok,
vagyonkezelő szervezetek között aszerint, hogy azok milyen hasznot
realizálnak számukra. Fontosnak tartanánk tehát, hogy a társadalmi
vagyonműködtetés tulajdonosi jogát egy meghatározott szintig e
területre csoportosítsák át. Az e területen meglévő társadalmi
elégedetlenség, elvárások, megfelelő nyomást gyakorolnának az
irányban, hogy a terület vezetése e kérdéskörben is szakmai alapokra
helyeződjön át. Fontos feltétel azonban, hogy kialakuljon egy több
lábon álló, versenyeztetett vagyonkezelői háttér.

    Hasonló elvek alapján kaphat szerepet a tulajdonreformban a
helyi önkormányzat. Az önkormányzatok forrásai oly módon bővíthetők,
hogy a területükön lévő egyes állami vagyonrészek tulajdonosi jogát
megkapják, majd azt megfelelően működtető vagyonkezelő szervezetekre
bízzák. Várható, hogyha ezen vagyonkezelők nem biztosítják az
önkormányzatok számára a kellő profitot, úgy az a tulajdonosi
jogával élve vállalatait más vagyonkezelő kezébe adja át. Azt pedig,
hogy az önkormányzatok apparátusa ne legyen rest e jogával élni,
választóik kontrollja, nyomása biztosíthatja. (folyt.köv.)



1990. február 27., kedd 12:39


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD