|
|
|
|
|
|
|
|
OS Szabad Március 15-ét - A Szabad Demokraták nyilatkozata
"A Szabad Demokraták megütközéssel
fogadják azokat a terveket, amelyek a március 15-i ünnep
semlegesítésére és a tájékoztatás csorbítására irányulnak. Szabad
március 15-ét kívánunk, ahol mindenki a maga módján ünnepelhet. Az
irányzatokat a Fidesz-től a Demisz-ig egybemosó ünneplést éppoly
természetellenesnek és félrevezetőnek tartanánk, mint azt, hogy a
választásra készülő országban ne szólalhassanak meg a
képviselőjelöltek. Még nem érkezett el a közös ünneplések ideje: még
itt vannak a szovjet csapatok; nem szabad a sajtó, a rádió, a
televízió; még nem történt meg a rendszerváltás. A Szabad Demokraták
ragaszkodnak a demokratikus ellenzék hagyományos, demokráciát
követelő menetéhez. A szabad sajtó ünnepén különösen visszatetsző
volna, ha az ország a televízióból nem szerezhetne tudomást az
elhangzó beszédekről.
"
SZER, Magyar híradó:
Kőszeg:
ha úgy látják, vezessenek elő
"Végvári Józsefet megrovásban
részesítették, vagyis ugyanazt a büntetést kapta, amit a
lehallgatók. Tehát a lehallgatás és a lehallgatás leleplezése
egyenértékű dolog a jelenlegi katonai ügyészség szemében. Én ezt nem
így látom, és gondolom, hogy Végvári József ugyancsak fellebbez az
ügyészségi határozat ellen.
Független dolog ettől, ha nem is lehallgatási ügy, hanem az
állambiztonsági szolgálatnak, vagy a volt állambiztonsági
szolgálatnak az ügye. Létrejött a Nemzetbiztonsági Hivatal, de a
különböző információkból lehet tudni azt, hogy az állambiztonságisok
jelentős része itt kapott beosztást."
|
|
|
|
|
|
|
A Vállalkozók Országos Szövetségének álláspontja a
tulajdonreformról (4. rész)
(OS)
|
Kedvezményes hitelforrásokkal, egyedi szerződésekkel, bérleti konstrukciókkal ugyan lehet és kell támogatni a privatizálási folyamatot, de látni kell, hogy a vállalkozók mai hitelfedezeti képessége csak igen kismértékben teszi lehetővé ezek igénybevételét. Ezért az erre szorítkozó privatizálási elképzelések olyanok, mintha mögöttük valós szándék nem is húzódna meg.
A vállalkozás, a vállakozó mentesítése a központosítás alól abban az esetben ha a jövedelmét befekteti, támogatandó abból a megközelítésből is, hogy kizárólag azt a kört támogatja, amely jelentős adóalapot termelne egyébként. Így feltehető, hogy a leghatékonyabb vállalkozók közül kerülnek ki a nagyobb befektetők. Ez a kedvezmény tehát nem ad azon az elven támogatást egy vállalkozónak, hogy az magántulajdonú, ha vállalkozását egyébként sikertelenül vezeti vagy jövedelmét feléli. E gondolat teljes elfogadása esetén is, a 2000 milliárd forintnyi működő tőke maximum 15-20 százaléka kerülhetne át az elkövetkezendő 2-3 évben magánvállakozói körbe. A fennmaradó részre más megoldásokat kell alkalmazni.
Igen lényeges privatizációs ösztönző hatást válthatna ki, ha az állami tulajdon magánszemélyek általi megvásárlásánál 7-10 évre szóló meghitelezett részvényeket vásárolhatna a lakosság. A részvények névértékének csak 5-10 százalékára kellene készpénzzel rendelkezniük a magánszemélyeknek, a továbbiakat a később kitermelendő profitból töltené fel a társaság. Az is megfontolás tárgya lehet, hogy a készpénz befizetésre is lehessen 3-5 éves kedvező kamatozású hitelt felvenni. A hitelfedezet ez esetben maga a részvény lenne, így ennek nem lenne inflációs hatása, mivel a hitel visszafizetéséig az értékpapír nem lenne elidegeníthető.
A privatizáció fontos tényezőjeként kell kezelni a szerződéses üzemeltetők, a kisiparosok és magánkereskedők által bérelt állami tulajdonban álló helyiségek és az általuk bérelt állami tulajdonban álló termelőeszközök tulajdonjogának rendezését. E területen megfelelőnek tűnik a kormány privatizációs elképzelésének az a része, amely az e körben érintett, elsősorban szerződéses üzemeltetők esetében a kereskedelem és a vendéglátás legtöbb területén feleslegesnek ítéli az állami vállalati központok létét, azok meszüntetésére törekszik úgy, hogy a vállalkozás formájában szerződött egységek tovább működhessenek. (folyt.köv.)
1990. február 27., kedd 12:28
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|