|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
- Eagleburger tárgyalásai - Haraszti - 1. folyt.
|
- Nekem az a véleményem, hogy Horn Gyula semmit nem tud jól időzíteni most már.
- Akkor visszatérve arra, hogy ön az SZDSZ nevében, más kollégáival együtt Eagleburgerrel tárgyalt, nem csalódtak-e önök amiatt, hogy Eagleburger tulajdonképpen üres kézzel érkezett?
- Csalódottak nem vagyunk, hiszen ismerjük az amerikai deficit állapotát, és ismerjük azt a normális várakozást is, hogy először látni szeretnék a politikai kormányzatot, amellyel erről egyáltalán tárgyalásba léphetnek. Mindenesetre természetesen elmondtuk, hogy amennyiben az Egyesült Államok olyan kormányzatot talál Magyarországon, amely a gazdaságpolitikai munkát el tudja végezni, akkor azért egy erősebb ernyőt Magyarország - azt hiszem - elvár majd a Nyugattól. Erősebbet, mint a magánbefektetések ösztönzését.
- Szó volt a megbeszéléseken a romániai helyzetről is, és talán szóba került az az Egyesült Államok, Franciaország és Németország által tett nyilatkozat, amely szerint Románia útja Európába Budapesten és Varsón át vezet. Hogyan merült ez fel esetleg az SZDSZ és Eagleburger tárgyalásain, és mi az ön véleménye erről?
- Megerősítettük a nemzetiségek jogaira és a nemzetiségek jogain alapuló egyesült Európára vonatkozó álláspontunkat, amelynek a magyar kérdésre vonatkozó lényeges része az, hogy a 15 millió magyar csak egy egyesült Európa keretében tud ismét együtt lenni, csak egy egyesült Európa keretében képzelhető el az, hogy a határkérdések ne váljanak ismét villongások tárgyává. (folyt.)
1990. február 22., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|