|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
Milánói idegenforgalmi vásár
|
Magyar Péter, az MTI tudósítója jelenti:
Róma, 1990. február 22. csütörtök (MTI-tud) - Milánóban
megnyílt a hagyományos idegenforgalmi vásár és kiállítás, a
,,nemzetközi turistabörze,, (BIT). Tizedszer rendezik meg, s idén
annak jegyében, hogy az EGK Miniszteri Tanácsa az 1990-es
esztendőt az ,,európai turizmus évének,, nyilvánította.
A világ minden tájáról, összesen 146 országból 3296 kiállító vesz részt a rendezvényen, köztük magyar idegenforgalmi vállalatok is az OIH szervezésében.
Az olasz utazási irodák szövetsége (FIAVET) idén Budapesten tartja éves kongresszusát, s ez várhatóan megélénkíti majd az olasz idegenforgalmi érdeklődést és keresletet Magyarország iránt - annál is inkább, miután március 19-től a turistautazásokhoz vízumra sem lesz már szükség.
A milánói ,,turistabörze,, megnyitásakor Carlo Tognoli olasz idegenforgalmi miniszter arról beszélt, hogy az utóbbi években kisebb visszaesés tapasztalható az európai turistaforgalomban, miközben a nyugat-európai családok kiadásaiban az utazásokra fordított rész nő. Az úticél azonban egyre inkább Európán kívüli. ,,Az európai idegenforgalmi és utazási irodáknak, szállodáknak, különféle szolgáltatóknak - emelniük kell kínálatuk színvonalát, hogy versenyben maradjanak, csakis színvonalas szolgáltatásokkal számíthatnak arra, hogy vonzerőt gyakoroljanak a távoli, exotikus tájakkal szemben,, - hangoztatta a miniszter.
Antonio Cardoso, aki az idegenforgalom főbiztosa a brüsszeli bizottságban, azt sürgette, hogy ,,egységes minőségű, európai színvonalú kínálat alakuljon ki az egész földrészen. A turistavendég megbízhatóan ugyanazt kaphassa pénzéért valamennyi országban és intézménynél,,. Az EGK terveket dolgozott ki, s mutatott be a milánói vásáron a helyfoglalások (repülő, szállodai, egyéb) egységes számítógépes rendszerére, felkészülendő a 90-es évtized határok nélküli Európájára.
Olaszország, mint idegenforgalmi célország, tavaly nem zárt jó mérleget: a téli hóhiány és az Adria algásodása miatt alaposan visszaesett forgalma, az idegenforgalmi bevételek mintegy 750 millió dollárral csökkentek - közölte Mario Corona, az olasz országos idegenforgalmi hivatal (ENIT) elnöke, aki új, vonzó kínálati programok szükségességét hangoztatta valamint azt, hogy az olasz idegenforgalom sokat remél a júniusi labdarúgó-világbajnokságtól. +++
1990. február 22., csütörtök 17:26
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|