|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának közleménye
(OS)
|
1990. február 22., csütörtök - A Vám- és Pénzügyőrség közleménye az 1990. február 21-ei TV Híradó 2. kiadásában, a Máltai Szeretetszolgálattal elhangzott riporttal kapcsolatban.
Az NDK állampolgárai által az elmúlt év őszén Magyarországon elhagyott személygépkocsik, lakókocsik és egyéb járművek sorsáról a Vám- és Pénzügyőrség - az illetékes kormányzati szervekkel egyeztetve - az érvényes jogszabályoknak megfelelően úgy intézkedett, hogy azokat feltalálásuk esetén vámáruraktárba kell beszállítani. A tulajdonosoknak, illetve meghatalmazottaiknak, akik a gépjárművekért jelentkeznek, azokat kiszolgáltatjuk. Eljárásaink során derült ki, hogy az elhagyott gépkocsik egy részét barátoktól, rokonoktól, autókölcsönzőkből kölcsönözték, így azok eredeti tulajdonosaikhoz kerültek vissza. Ezekben a gépkocsikban a vámáruraktárba történő beszállítás előtt ismeretlen tettesek jelentős kárt okoztak.
A Vám- és Pénzügyőrség 1989. november 14-én kelt közleményében bejelentette, hogy a gépkocsikat 1989. december 31-éig tárolja, ezután azoknak a járműveknek az értékesítését, amelyekért senki nem jelentkezett, az AUTOKER útján megkezdi. A járművek eladásából befolyt összeget - a vám és egyéb költségek levonása után - zárolt forintszámlán helyezzük el, hogy a tulajdonosok később is felvehessék.
A Vám- és Pénzügyőrség illetékes szerve 17 db személygépkocsit, 2 db lakókocsit és 2 db utánfutót vett nyilvántartásba a Budapest, XII., Szarvas Gábor úti Plébánia udvarán, illetve környékén, amelyeket NDK állampolgárok hagytak ott.
A vámfelügyelet alá helyezett vámáruk ellenőrzése a Vám- és Pénzügyőrségnek jogszabályban előírt kötelessége. Az ellenőrzés során megállapítottuk, hogy ismeretlen tettesek a már korábban nyilvántartásba vett gépkocsik közül kettőt eltulajdonítottak.
Miután a gépkocsik biztonságos őrzése nem volt megoldott, 1990. február 21-én intézkedni kellett a járművek közvetlen vámfelügyelet alá helyezésére, azaz a Vámáruraktárba történő beszállításukra. Erről előzetesen a Magyar Máltai Szeretetszolgálat illetékes vezetőjét, és a plébánost tájékoztattuk.
A járművek sorsának végleges rendezéséig azokat a Vámáruraktár telephelyén tároljuk.
Az 1990. február 21-ei TV Híradó 2. kiadás riportjában elhangzottakhoz és annak reális megítéléséhez a most közreadott tények is hozzátartoznak.
További felvilágosítást ad: Dobi Miklós alezredes, telefon: 11-20433. (OS)
1990. február 22., csütörtök 18:26
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|