|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
A szovjet turisták Jugoszláviában - kevés pénzzel (1.rész)
|
Márkus Gyula, az MTI tudósítója jelenti:
Belgrád, 1990. február 22. csütörtök (MTI-tud.) - A
Magyarországon át Jugoszláviába érkező szovjet turistáknak a
horgosi és a többi határátkelőhelyen a magukkal vitt árukra nem
kell konvertibilis valutában letétet fizetniük, ellenben vám
fizetésére kötelesek - közölte Vukasin Vaszics, a horgosi
vámhivatal vezetője. A jugoszláv vámrendelkezések változatlanok, a
szovjet turistákkal való bánásmód ugyanolyan, mint korábban volt.
Mint az újvidéki Magyar Szó írja, mostanában naponta 500-600 szovjet személygépkocsi érkezik Szabadkára, mintegy 1500-1600 utassal. A vonaton utazók többsége tovább folytatja útját Bulgária felé.
Régebben a Jugoszláviába érkezett szovjet turisták 80 százaléka Szabadkán maradt vásárolni. Most azonban csak egyötödük dönt úgy, hogy bevásárlásait a szabadkai ócskapiacon bonyolítja le. Szabadka már túlságosan drága a számukra, van még szűz piac Belgrádtól délre, ahol jobb üzletet köthetnek.
A szovjetek mostanában jóval kevesebb pénzzel érkeznek, mint korábban - folytatta a lap - még egy hónappal ezelőtt 10.000 - 11.000 dinár értékű klíringdollár-csekket hozhattak magukkal személyenként, s volt rá példa, hogy a család gépkocsival tért haza, mert ha összeadták a pénzüket, futotta rá. Most azonban a szovjetek kevesebb pénzzel jönnek, mert a szovjet hatóságok szigorításokat vezettek be és a klíringdollárt is leértékelték. Amikor meg tömegesen érkeztek, a jugoszláv hatóságoknak arra sem volt lehetőségük, hogy pontosan ellenőrizzék, hányan utaznak. Márpedig volt rá példa, hogy a szovjet állampolgárok az egész család útlevelét és klíringdollár-csekkjeit átcsempészték a határon, és a bankokban óriási összegű pénzt váltottak be.
A szovjet turisták által behozott árukra most is annyi vámot vetünk ki, mint korábban - nyilatkozta Vukasin Vaszics - a szovjeteknek azonban erre sincs pénzük. Ezen kívül, ha gépkocsin érkeznek, kötelesek kiváltani az úgynevezett zöld kártyát, ami 110 NSZK-márkába kerül. Az elmúlt napokban emiatt is tiltakoztak. Arra hivatkoztak, hogy erről nincs tudomásuk. Márpedig enélkül senki sem vehet részt a nemzetközi közúti forgalomban. (folyt.)
1990. február 22., csütörtök 13:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|