|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
Szovjet-dél-koreai légiforgalmi megállapodás
|
Tamássy Sándor, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1990. február 22. csütörtök. (MTI-tud.) - Március
végétől közvetlen légijáratok kötik össze Szöult Moszkvával és
Habarovszkkal - erről állapodott meg Moszkvában az Aeroflot és a
Korean Air légitársaság. A kereskedelmi egyezmény értelmében a
légitársaságok kölcsönösen képviseletet is nyitnak a fővárosokban.
Az Aeoroflot a tervek szerint március 29-én indítja első járatait
Moszkvából és Habarovszkból a dél-koreai fővárosba.
A két ország kapcsolatainak javulását jelzi, hogy a kereskedelmi-kamarai képvisetek létrehozását követően a légiforgalomban is megszületett a kétoldalú megállapodás, igaz, a diplomáciai kapcsolatok felvételének lehetőségét Moszkvában még nem tartják időszerűnek.
Figyelemre méltó viszont, hogy a távol-keleti Juzsno-Szahalinszk repülőterére már érkeznek dél-koreai utasszállító gépek. A moszkvai Trud beszámolója szerint a nemrégiben felújított repülőtér nemzetközivé vált, s már fogadott is egy dél-korai Boeing-727-est. A különjáratként érkezett utasszállító gép a szöuli vöröskereszt szervezésében 120 idős koreai származású szovjet állampolgárt vett a fedélzetére, hogy rokonlátogatásra Szöulba vigye őket. A második világháború idején ugyanis a megszálló japánok koreaik ezreit telepítették ki Dél-Szahalinra, s az itt élő, jelentős számú koreainak sok rokona maradt az óhazában.+++
1990. február 22., csütörtök 12:33
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|