|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
- Román magatartás - 1. folyt.
|
A kulturális kapcsolatok más területein is - úgy tűnik -, megmerevedtek a frontok. A tanügyminisztérium a Ceausescu-rendszer szemléletét és módszereit idéző tiltakozást tett közzé a Magyarországon kiadott tankönyvek erdélyi forgalmazása miatt. Különösen egy olyan időszak után furcsa egy ilyen állásfoglalás, melyben közismerten többnyire semmilyen, vagy kizárólag hazugságokat tartalmazó iskolai nyomtatott segédanyag láthatott csak napvilágot.
A belügyminiszter helyettese pedig - megintcsak indokolt a párhuzam a Ceausescu-érával - a minap visszatért az Erdély története című budapesti kiadványra, mint a magyar irredentizmus és Románia elleni agresszió beszédes bizonyítékára.
Mindezekkel párhuzamosan jelentékeny módon megváltozott a román határőri szervek december végén és január elején olyannyira kedvező magatartása a magyar turistákkal szemben. A brutális fellépéseket román részről olykor azzal próbálják indokolni, hogy a törvények és vámszabályok nem változtak. Ez természetesen korántsem igaz, ha azt vesszük figyelembe, hogy december óta minden használati vagy közszükségleti cikket vámmentesen lehet bevinni az országba.
Viszont annál inkább érvényesek a még Ceausescu által hozott intézkedések az országból kiutazó, mindenekelőtt a magyar turistákra. A román szervek minden személyes tárgyért, melyeknek az országba történő bevitelét beutazáskor nem regisztrálták, keményvalutában követelnek vámot, és e fosztogatással felérő procedura nyomán olykor tucatjával küldik vissza a magyar állampolgárokat, mely jelenetekre oly gyakran került sor korábban az évek során, és mely gyakorlat oly sokáig jelképe volt Románia Európából való kirekesztettségének.
Joggal vetődik fel e jelek nyomán a kérdés: Merre tart Románia? Kifelé Európából, vagy Európa felé? Merthogy - amint nemcsak mi, de mások is állítják -: ez utóbbi esetben aligha kerülheti meg Románia Budapestet, vagy Varsót. +++
1990. február 22., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|