|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Tungsram sikere Japánban
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 22. csütörtök (MTI-tud.) - A Nippon
Tungsram - a világhírű magyar lámpagyártó cég japán leányvállalata
- a távol-keleti ország gépkocsi-izzó, - reflektor és -
halogénlámpa piacának a 11 százalékát hódította meg, közölte a The
Japan Times, a Kyodo jelentése alapján. A Tungsram tokiói
képviselője, Balogh Zoltán a hír kapcsán az MTI tokiói
tudósítójának elmondta, hogy a magyar autólámpákat tíz évvel
ezelőtt kezdte bevezetni a japán piacra a Nichietsu cég. Az üzleti
sikerek láttán hozták létre a tokiói leányvállalatot 1986-ban.
A cég legnagyobb partnere a Toyota érdekeltségű Koito és a Nissan érdekeltségű Ichiko cég, de a Suzuki Swift japán megfelelőjéhez, a Cartashoz is magyar ízzókat használnak. Feltehetően a Tungsram lámpái kerülnek majd a Magyarországon gyártott Suzukikba is. A Nippon Tungsram megalapítása óta azonban a cég nemcsak a gépkocsigyártók ellátója, hanem a PIIA, az IPF és a LIFE autókellék értékesítő hálózatokon keresztül közvetlenül is forgalmazza izzóit. A cég japán leányvállalatának létrehozása óta forgalmát megtöbbszörözte. +++
1990. február 22., csütörtök 09:51
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|