|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Részleges alkohol- és nikotinbojkott 1990. március 19-25. között
"Márciusban lesz egy esztendeje,
hogy a Józan Élet Szövetség, Magyarországon szokatlan
kezdeményezésként, tíznapos részleges alkohol- és nikotinvásárlási
bojkottot hirdetett - tiltakozásul az áremelések, a válság terheinek
a szegény-rétegekre hárítása ellen. A bojkott jelmondata, sajnos,
aktuálisabb, mint valaha: egészség- és családellenes árpolitikával
nem lehet a kibonatkozást megalapozni
És ma már 65 tagszervezet,
150 ezer tag nyomósítja a felhívást.
"
DLF, Lapszemle:
Duna-gate ügy
"Pusztulj el, mint
egy patkány" címmel a Stern című képes magazin a Duna-gate
botránnyal foglalkozva arról tudósít, hogy a lehallgatásokat
leleplező Végvári József őrnagyot, volt titkosszolgálati kollégái
szitává akarják lőni. Az ügy politikai vetületeit a Stern így látja:
- A kormánypárt, az MSZP igyekszik elkerülni a Duna-gate ügyet,
amit az ellenzék piszkos kampányának tart, hogy választásokon íly
módon ártson az MSZP-nek. Nem a pártokat, hanem csak egyes
személyeket és rendezvényeket ellenőriztek. Közben egymás után
buknak a vezető funkciónáriusok. Elsőnek a kémelhárító szolgálat
főnöke, utána a belügyminiszter-helyettes és végül a belügyminiszter
Horváth István, aki parlamenti lemondó beszédében azt állította,
hogy mindig csak az anarchiát akarta meggátolni.
A botrány után biztosra vehető, hogy Pozsgay Imre és társai
teljesen esélytelenül indulnak a választásokon. Ez teszi érthetővé,
Németh Miklós miniszterelnök azon döntését is, hogy a március 25-iki
parlamenti választáson független jelöltként induljon - olvasható a
Stern hasábjain."
|
|
|
|
|
|
|
Magyar szakértoi küldöttség az OECD-nél 3.
|
Magyarország számára sok lehetőség nyílik ebben a munkában, de természetesen ennek megvannak a maga feltételei is. Az alapvető feltélel, hogy egybeessenek az elgondolások az ilyen tárgyalások, viták hasznáról, mind Magyarországot, mind az OECD tagjait illetően. Számos olyan terület lehetséges, ahol az ilyen eszmecsere közös érdek lehet. A második feltétel, hogy politikai téren mindkét oldalon zöld útat adjanak ehhez. Magyaroszág valamilyen formában történő társulása problémákat is jelenthet, az OECD országok egy része azt mondhatja, hogy várjuk meg, miként alakulnak az ügyek Magyarországon, mielőtt valamiféle szervezeti elkötelzettséget vállalnak. A harmadik feltétel az anyagi erőforrások megléte: az olyan mélyreható tanulmányok, amelyeket az OECD tagjai számára készít, költségigényesek s ha például Önök valamiféle speciális tanulmány elkészítésére kérik fel a szervezetet, akkor ehhez még nincsenek meg az erőforrásaink, mind a tagállamoktól, mind pedig az érdekelt országoktól kell azokat megszerezni.
Az együttműködés területeit elsősorban Magyarországnak kell meghatároznia. Sok nyugati országgal vannak kétoldalú kapcsolataink, vannak olyan területek, ahol Magyarország is érdekelt az OECD munkájába történő bekapcsolódásra. Ilyen terület lehet a mezőgazdaság, a gazdasági elemzés, a statisztika, a környezetvédelem, a pénzpiacok működése, az adópolitika, az oktatáspolitika. Az együttműködés az OECD számára is hasznos lehet, mert közös érdekünk, hogy közösen vitassuk meg a bennünket is érintő kérdéseket. Saját gazdaságunk alakulását mind jobban befolyásolja az, ami az OECD országokon kívül történik, egyebek között Kelet-Európában. Fontos feladat, hogy jobban ismerjük más országok gazdaságát, a fejlődőkét éppúgy, mint Kelet-Eruópa államait - mondotta Jean-Claude Paye +++.
1990. február 18., vasárnap 10:25
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|