|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz soproni csoportjának állásfoglalása
"A Fiatal Demokraták Szövetsége
soproni csoportja aggodalmát fejezi ki az osztrák-magyar határ
közelében, Siegendorfban (Cinfalva) tervezett hulladékmegesmmisítő
üzem építésével kapcsolatban:
- aggódunk, mert a 30 (
) méteresre tervezett kéményből az
égéstermékek az uralkodó széljárás függvényében elsősorban Sopron
felé áramlanának."
SZER, Magyar híradó:
Van kiút - SZDSZ sajtótájékoztató
"Kis
János hozzátette: ha csodatételre nem vállalkozhatnak is, arra
azonban tényleges lehetőség van, hogy még az idén megállítsák az
infláció gyorsulását, 1992-ben pedig 20 százalék alá, majd
1993-94-ben 5-6 százalékosra szorítsák vissza a pénzromlás
mutatóját.
Az SZDSZ szerint rövid távon az infláció megfékezését kell a
gazdaságpolitika középpontjába állítani, különben a lakosság igen
nagy tömegei fognak tönkre menni, és a gazdaság is szétzüllik.
Antiinflációs politika azonban nem képzelhető el sem az árak
befagyasztásával, sem minden korlátozás megszüntetésével. A béreket
sem lehet szerintük teljesen szabadjára engedni. Mindez csak arra
lenne jó, hogy vágtázó inflácáió alakuljon ki."
|
|
|
|
|
|
|
Újabb két hét kényszerszabadság a Csepel Autógyárban
|
1990. március 3., szombat - A március elejéig tervezett
kényszerszabadságokat előreláthatólag március 19-ig meghosszabbítják
a Csepel Autógyárban, ahol jelenleg 3157 dolgozónak nem tudnak
munkát adni. Mint Kosaras Csaba, a Csepel Autógyár
vezérigazgató-helyettese az MTI munkatársának elmondta, a
rubelexport-stop miatt az Ikarus fizetésképtelensége tovább gyűrűzve
a járműipari vállalatokon és annak beszállítóin, megbénította a
vertikum működését. Az Ikarus több mint egymilliárd forinttal
tartozik a Csepel Autógyárnak, az pedig a Rábának és beszállítóinak.
A gyártás újraindítása érdekében a Csepel Autógyár vezetése a Budapest Bank támogatásával tárgyalásokat folytatott a Magyar Hitelbank illetékeseivel és abban állapodtak meg, hogy az Ikarus tartozásai egy részének finanszírozására rendkívüli, egymilliárd forintos hitelt kap a Csepel Autógyár. Ennek feltétele, hogy az autógyár egyezséget tudjon kötni a befagyott majd egymilliárd forint tartozás áruhitelként való finanszírozásáról a beszállítókkal. Az ezzel kapcsolatos tárgyalásokat már megkezdték.
Egyébként az autógyár nem állt le teljesen, mert az Ikarus vállalati tanácsának kérésére 40 darab kínai, és 49 darab kuvaiti exportra szánt autóbusz alvázán dolgoznak. (MTI)
1990. március 2., péntek 21:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|