|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz soproni csoportjának állásfoglalása
"A Fiatal Demokraták Szövetsége
soproni csoportja aggodalmát fejezi ki az osztrák-magyar határ
közelében, Siegendorfban (Cinfalva) tervezett hulladékmegesmmisítő
üzem építésével kapcsolatban:
- aggódunk, mert a 30 (
) méteresre tervezett kéményből az
égéstermékek az uralkodó széljárás függvényében elsősorban Sopron
felé áramlanának."
SZER, Magyar híradó:
Van kiút - SZDSZ sajtótájékoztató
"Kis
János hozzátette: ha csodatételre nem vállalkozhatnak is, arra
azonban tényleges lehetőség van, hogy még az idén megállítsák az
infláció gyorsulását, 1992-ben pedig 20 százalék alá, majd
1993-94-ben 5-6 százalékosra szorítsák vissza a pénzromlás
mutatóját.
Az SZDSZ szerint rövid távon az infláció megfékezését kell a
gazdaságpolitika középpontjába állítani, különben a lakosság igen
nagy tömegei fognak tönkre menni, és a gazdaság is szétzüllik.
Antiinflációs politika azonban nem képzelhető el sem az árak
befagyasztásával, sem minden korlátozás megszüntetésével. A béreket
sem lehet szerintük teljesen szabadjára engedni. Mindez csak arra
lenne jó, hogy vágtázó inflácáió alakuljon ki."
|
|
|
|
|
|
|
Ikarus tüntetés a Parlament előtt (1. rész)
|
1990. február 26., hétfő - Korrekt, átgondolt állami
döntéseket követelünk - volt olvasható egyebek között a Kossuth
téren, hétfőn felvonult Ikarus buszok homlokzatán. A mintegy 1500
tüntető 100 Ikarus autóbusszal demonstrálta: a hazai járműgyártás
helyzete immár tarthatatlan, a kormányzat közbelépése nélkül
megoldás sem körvonalazódik. A vállalat dolgozóinak petícióját az
Ikarus szakszervezeti bizottságának titkára, Kovács György adta át a
Parlamentben Kiss Ernő államtitkárnak, a Minisztertanács hivatala
elnökének. A küldöttség ígéretet kapott arra, hogy követeléseikkel
Németh Miklós miniszterelnök rövid időn belül foglalkozik, s az
érintettek hamarosan választ kapnak. A petíció átadásának idején
ugyanis éppen ülést tartott a Minisztertanács.
Az Ikarust 1948-ban államosították, és az első 100 buszt éppen a Kossuth téren nagy ünnepség közepette adták át az akkori állami vezetésnek. A 100 busz most is itt van, a vállalat sorsa azonban teljesen kilátástalan, és sem a vezetők, sem a gyár dolgozói nem értik, hogy a 9 milliárd forint értékű állami tulajdont hogyan lehet ilyen felelőtlenül kezelni - mondotta Bóna Imre gazdasági vezérigazgató-helyettes az MTI munkatársának a tüntetés helyszínén. Majd hozzátette: az Ikarus tudomásul veszi, hogy a szocialista piacra, főként a Szovjetunióba, a korábbiaknál lényegesen kevesebb buszt kell szállítani, de arra jogosan tart igényt, hogy a kormányzat mondja meg időben a csökkentés mértékét, illetve azt, hogy ez milyen ütemezésben történjen. A mostani elviselhetetlen helyzet éppen ennek hiánya miatt keletkezett. Míg december 17-én az engedélyeket a szocialista exportra megkapták, és ennek alapján megkötötték a szerződéseket, a kivitelt ezév január 18-án leállították. A 2 millió forint átlagáru autóbuszok eladatlanul állnak, egyben veszélyeztetik a második félévi termelést, és a nyugat-európai partnerekkel már megkötött szerződések teljesítését is. Az eladatlan termékek miatt le kellett állítani a gyártósorokat, és emiatt nem képesek az Amerikai Egyesült Államoknak, Kínának, Kuvaitnak elkészíteni a vállalt, és szerződött mennyiséget. A mostani gondok miatt már megkötött üzleteket is veszély fenyegeti; a török partnerek 54 millió dollár értékű megrendelés visszavonását fontolgatják. (folyt. köv.)
1990. február 26., hétfő 13:38
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|