|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz soproni csoportjának állásfoglalása
"A Fiatal Demokraták Szövetsége
soproni csoportja aggodalmát fejezi ki az osztrák-magyar határ
közelében, Siegendorfban (Cinfalva) tervezett hulladékmegesmmisítő
üzem építésével kapcsolatban:
- aggódunk, mert a 30 (
) méteresre tervezett kéményből az
égéstermékek az uralkodó széljárás függvényében elsősorban Sopron
felé áramlanának."
SZER, Magyar híradó:
Van kiút - SZDSZ sajtótájékoztató
"Kis
János hozzátette: ha csodatételre nem vállalkozhatnak is, arra
azonban tényleges lehetőség van, hogy még az idén megállítsák az
infláció gyorsulását, 1992-ben pedig 20 százalék alá, majd
1993-94-ben 5-6 százalékosra szorítsák vissza a pénzromlás
mutatóját.
Az SZDSZ szerint rövid távon az infláció megfékezését kell a
gazdaságpolitika középpontjába állítani, különben a lakosság igen
nagy tömegei fognak tönkre menni, és a gazdaság is szétzüllik.
Antiinflációs politika azonban nem képzelhető el sem az árak
befagyasztásával, sem minden korlátozás megszüntetésével. A béreket
sem lehet szerintük teljesen szabadjára engedni. Mindez csak arra
lenne jó, hogy vágtázó inflácáió alakuljon ki."
|
|
|
|
|
|
|
Mégsem állt le teljesen az Ikarus (1. rész)
|
1990. február 16., péntek - Az előzetes információkkal
ellentétben pénteken mégsem állt le teljesen az Ikarus termelése. A
székesfehérvári és a budapesti üzemben pénteken mégcsak néhány
százan nem dolgoztak, jövő hétfőtől már mintegy másfél ezren nem
mennek munkába. Tehát a termelés leállítása fokozatos, de - mint azt
az Ikarus titkárságán közölték - amíg a Csepel Autógyárból érkeznek
alvázak, addig a buszszerelés is folytatódik. Bár a Csepel
Autógyárnak a Rába már napok óta nem küldi a részegységeket, a
szigetszentmiklósiak még a múlt éjszaka is küldtek alvázakat a
fehérvári Ikarusba.
Az ismét kritikussá vált helyzetről az Ipari Minisztérium képviselője Taba Miklós főosztályvezető az MTI munkatársának azt mondta: az alapvető ok, hogy vontatottan halad az árucsereforgalmi megállapodások előkészítése a KGST-partnerekkel, így a szovjet és az NDK viszonylatban is. Mindez valóban bizonytalanságot okoz a belföldi kooperációs partnerek között, hiszen a buszelemek és részegységek megrendelésétől a szállítási határidőig általában 4-6 hónap telik el. A folyamatos termelést zavaró okokat az iparvállalatok nem tudják kivédeni. A vállalatokkal egyeztetetten mielőbb tisztázni kell a helyzetet, és akár átmeneti megállapodást kell kötni ezekkel a KGST-országokkal. Mindez persze nem jelentheti - tette hozzá az ipari vezető - a közelmúltban aláírt magyar kormány-IMF-megállapodás felülvizsgálatát, hiszen ab ban a magyar fél kötelezettséget vállalt, hogy a kereskedelemben keletkezett rubelaktivumot az idén megszünteti.
Tamás István, a Kereskedelmi Minisztérium főosztályvezető-helyettese közölte, hogy a csehszlovák fél 250 buszt rendelt, ezekre megadták az exportengedélyt, az NDK-beli vevők 916 járművet kértek, 420 szállítására kötöttek szerződést, ebből 219 exportjára a KEM engedélyt adott, s további 100 engedélyezése folyamatban van. A legnagyobb gond a szovjet piaccal kapcsolatos. A főosztályvezető-helyettes szerint a magyar vállalatok, köztük az Ikarus, nem érdekeltek bizonyos importtételek átvételében, pedig ez segítené az exportengedélyezést. Bár a korábban kötött kétoldalú kormányközi megállapodásban szerepel például a szovjet sebességváltók és tengelyek beszerzése, a magyar felhasználó nem mutat készséget azok átvételére, igaz a gyártó szállítókészsége sem megfelelő. (folyt.köv.)
1990. február 16., péntek 15:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Mégsem állt le teljesen az Ikarus (2. rész)
|
A KEM illetékese szerint gyorsítaná a helyzet tisztázását és a megoldást ha mielőbb létrejönne a magyar-szovjet árucsereforgalmi megállapodás, de a tárgyalások jelenlegi állása alapján - személyes véleménye szerint - kizárt dolog, hogy ez a közeljövőben megszületik.
Tamás István határozottan leszögezte, hogy a szovjet és más rubelelszámolású exportot nem leállították, hanem csak csökkentett ütemben engedélyezik. Egyébként úgy vélte, hogy az Ikarus a múlt év végén aláírt szerződések teljesítését gyorsabb ütemezéssel vállalta, mint amilyenre a Kereskedelmi Minisztérium áldását adta.
Az MTI értesülései szerint a bonyolult ügy a pénteki kormányülésen is napirendre került. (MTI)
1990. február 16., péntek 15:09
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|