Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 16.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Fidesz soproni csoportjának állásfoglalása

"A Fiatal Demokraták Szövetsége soproni csoportja aggodalmát fejezi ki az osztrák-magyar határ közelében, Siegendorfban (Cinfalva) tervezett hulladékmegesmmisítő üzem építésével kapcsolatban: - aggódunk, mert a 30 ( ) méteresre tervezett kéményből az égéstermékek az uralkodó széljárás függvényében elsősorban Sopron felé áramlanának."
SZER, Magyar híradó:

Van kiút - SZDSZ sajtótájékoztató

"Kis János hozzátette: ha csodatételre nem vállalkozhatnak is, arra azonban tényleges lehetőség van, hogy még az idén megállítsák az infláció gyorsulását, 1992-ben pedig 20 százalék alá, majd 1993-94-ben 5-6 százalékosra szorítsák vissza a pénzromlás mutatóját. Az SZDSZ szerint rövid távon az infláció megfékezését kell a gazdaságpolitika középpontjába állítani, különben a lakosság igen nagy tömegei fognak tönkre menni, és a gazdaság is szétzüllik. Antiinflációs politika azonban nem képzelhető el sem az árak befagyasztásával, sem minden korlátozás megszüntetésével. A béreket sem lehet szerintük teljesen szabadjára engedni. Mindez csak arra lenne jó, hogy vágtázó inflácáió alakuljon ki."

Mégsem állt le teljesen az Ikarus (1. rész)

1990. február 16., péntek - Az előzetes információkkal ellentétben pénteken mégsem állt le teljesen az Ikarus termelése. A székesfehérvári és a budapesti üzemben pénteken mégcsak néhány százan nem dolgoztak, jövő hétfőtől már mintegy másfél ezren nem mennek munkába. Tehát a termelés leállítása fokozatos, de - mint azt az Ikarus titkárságán közölték - amíg a Csepel Autógyárból érkeznek alvázak, addig a buszszerelés is folytatódik. Bár a Csepel Autógyárnak a Rába már napok óta nem küldi a részegységeket, a szigetszentmiklósiak még a múlt éjszaka is küldtek alvázakat a fehérvári Ikarusba.


Az ismét kritikussá vált helyzetről az Ipari Minisztérium
képviselője Taba Miklós főosztályvezető az MTI munkatársának azt
mondta: az alapvető ok, hogy vontatottan halad az árucsereforgalmi
megállapodások előkészítése a KGST-partnerekkel, így a szovjet és az
NDK viszonylatban is. Mindez valóban bizonytalanságot okoz a
belföldi kooperációs partnerek között, hiszen a buszelemek és
részegységek megrendelésétől a szállítási határidőig általában 4-6
hónap telik el. A folyamatos termelést zavaró okokat az
iparvállalatok nem tudják kivédeni. A vállalatokkal egyeztetetten
mielőbb tisztázni kell a helyzetet, és akár átmeneti megállapodást
kell kötni ezekkel a KGST-országokkal. Mindez persze nem jelentheti
- tette hozzá az ipari vezető - a közelmúltban aláírt magyar
kormány-IMF-megállapodás felülvizsgálatát, hiszen ab ban a magyar
fél kötelezettséget vállalt, hogy a kereskedelemben keletkezett
rubelaktivumot az idén megszünteti.

    Tamás István, a Kereskedelmi Minisztérium
főosztályvezető-helyettese közölte, hogy a csehszlovák fél 250 buszt
rendelt, ezekre megadták az exportengedélyt, az NDK-beli vevők 916
járművet kértek, 420 szállítására kötöttek szerződést, ebből 219
exportjára a KEM engedélyt adott, s további 100 engedélyezése
folyamatban van. A legnagyobb gond a szovjet piaccal kapcsolatos. A
főosztályvezető-helyettes szerint a magyar vállalatok, köztük az
Ikarus, nem érdekeltek bizonyos importtételek átvételében, pedig ez
segítené az exportengedélyezést. Bár a korábban kötött kétoldalú
kormányközi megállapodásban szerepel például a szovjet
sebességváltók és tengelyek beszerzése, a magyar felhasználó nem
mutat készséget azok átvételére, igaz a gyártó szállítókészsége sem
megfelelő. (folyt.köv.)



1990. február 16., péntek 15:07


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Mégsem állt le teljesen az Ikarus (2. rész)


A KEM illetékese szerint gyorsítaná a helyzet tisztázását és a
megoldást ha mielőbb létrejönne a magyar-szovjet árucsereforgalmi
megállapodás, de a tárgyalások jelenlegi állása alapján - személyes
véleménye szerint - kizárt dolog, hogy ez a közeljövőben
megszületik.

    Tamás István határozottan leszögezte, hogy a szovjet és más
rubelelszámolású exportot nem leállították, hanem csak csökkentett
ütemben engedélyezik. Egyébként úgy vélte, hogy az Ikarus a múlt év
végén aláírt szerződések teljesítését gyorsabb ütemezéssel vállalta,
mint amilyenre a Kereskedelmi Minisztérium áldását adta.

    Az MTI értesülései szerint a bonyolult ügy a pénteki
kormányülésen is napirendre került. (MTI)



1990. február 16., péntek 15:09


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD