|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz soproni csoportjának állásfoglalása
"A Fiatal Demokraták Szövetsége
soproni csoportja aggodalmát fejezi ki az osztrák-magyar határ
közelében, Siegendorfban (Cinfalva) tervezett hulladékmegesmmisítő
üzem építésével kapcsolatban:
- aggódunk, mert a 30 (
) méteresre tervezett kéményből az
égéstermékek az uralkodó széljárás függvényében elsősorban Sopron
felé áramlanának."
SZER, Magyar híradó:
Van kiút - SZDSZ sajtótájékoztató
"Kis
János hozzátette: ha csodatételre nem vállalkozhatnak is, arra
azonban tényleges lehetőség van, hogy még az idén megállítsák az
infláció gyorsulását, 1992-ben pedig 20 százalék alá, majd
1993-94-ben 5-6 százalékosra szorítsák vissza a pénzromlás
mutatóját.
Az SZDSZ szerint rövid távon az infláció megfékezését kell a
gazdaságpolitika középpontjába állítani, különben a lakosság igen
nagy tömegei fognak tönkre menni, és a gazdaság is szétzüllik.
Antiinflációs politika azonban nem képzelhető el sem az árak
befagyasztásával, sem minden korlátozás megszüntetésével. A béreket
sem lehet szerintük teljesen szabadjára engedni. Mindez csak arra
lenne jó, hogy vágtázó inflácáió alakuljon ki."
|
|
|
|
|
|
|
Leáll az Ikarus is
|
1990. február 15., csütörtök - A szocialista export
leállítása, annak tételenkénti, újraengedélyeztetése miatt az Ikarus
nem tud eleget tenni szovjet és NDK-beli szállítási
kötelezettségének. A már tavaly megkötött szerződéseket a
Kereskedelmi Minisztérium akkor engedélyezte. A többszáz beszállító
partner, mindenekelőtt a Rába és a Csepel Autó mindennek ismeretében
az autóbuszelemek, részegységek gyártásának biztosításához immár
előzetes fizetési garanciákat kér az Ikarustól, illetve a bankoktól.
Ennek hiányában leállították a buszelemek gyártását, és bizonytalan
ideig nem küldik azokat az autóbuszgyárnak. Mindezt az Ikarus
gazdasági vezérigazgató-helyettese, Bóna Imre közölte az MTI-vel.
Elmondta azt is: tény, hogy mintegy 1 milliárd forinttal tartoznak a Csepel Autónak, de ekkora hátralékuk mindig volt a fizetéseknél, hiszen körülbelül ilyen értékben vásárolnak részegységeket havonta, s a számla kiegyenlítése általában 1-4 hetet vesz igénybe. A vezérigazgató-helyettes szerint a szocialista export adminisztratív úton való visszafogása borította fel az együttműködést a kooperációs partnerek között, és nem a már említett fizetési késedelem. Egyébként az Ikarus is sorbanáll pénzéért megrendelőinél.
Péntekre virradóra az éjszakai műszak már csökkentett ütemben dolgozik, péntektől pedig teljesen leáll az Ikarus valamennyi gyára és leányvállalata, összesen több mint tízezren nem mennek dolgozni. Hogy mennyi ideig tart a leállás; 20, 30, 50 napig - a gyár vezetése nem tudja. A szakszervezettel még kemény vitára számíthatnak, de a dolgozókkal már megállapodtak abban, hogy úgynevezett állásidő-pénzt fizetnek számukra a leállás idején: bérük nyolcvan százalékát.
A leállás miatt a gyár nem tud eleget tenni nyugati megrendeléseknek sem, így tetemes kötbér fizetésével számolhatnak.
Az MTI információi szerint jelenleg semmiféle egyeztetés vagy tárgyalás nem folyik az Ikarus és hazai koooperációs partnerei, illetőleg az érintett minisztérium között, bár ez utóbbit tájékoztatták a kialakult helyzetről. (MTI)
1990. február 15., csütörtök 18:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|