|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz soproni csoportjának állásfoglalása
"A Fiatal Demokraták Szövetsége
soproni csoportja aggodalmát fejezi ki az osztrák-magyar határ
közelében, Siegendorfban (Cinfalva) tervezett hulladékmegesmmisítő
üzem építésével kapcsolatban:
- aggódunk, mert a 30 (
) méteresre tervezett kéményből az
égéstermékek az uralkodó széljárás függvényében elsősorban Sopron
felé áramlanának."
SZER, Magyar híradó:
Van kiút - SZDSZ sajtótájékoztató
"Kis
János hozzátette: ha csodatételre nem vállalkozhatnak is, arra
azonban tényleges lehetőség van, hogy még az idén megállítsák az
infláció gyorsulását, 1992-ben pedig 20 százalék alá, majd
1993-94-ben 5-6 százalékosra szorítsák vissza a pénzromlás
mutatóját.
Az SZDSZ szerint rövid távon az infláció megfékezését kell a
gazdaságpolitika középpontjába állítani, különben a lakosság igen
nagy tömegei fognak tönkre menni, és a gazdaság is szétzüllik.
Antiinflációs politika azonban nem képzelhető el sem az árak
befagyasztásával, sem minden korlátozás megszüntetésével. A béreket
sem lehet szerintük teljesen szabadjára engedni. Mindez csak arra
lenne jó, hogy vágtázó inflácáió alakuljon ki."
|
|
|
|
|
|
|
Hogyan tovább a Csepel Autóban? - Szigetszentmiklósi
nézőpontból a járműipari ágazat (1. rész)
|
1990. február 12., hétfő - Számos régi feszültséget élezett
ki, sőt komoly gazdasági és már foglalkoztatási gondokat is okoz a
hazai járműipar vállalatai között a rubel elszámolású export január
18-i stopja. Az Ikarus értékesítési lehetőségének korlátozásából
származó fizetésképtelensége továbbgyűrűzve a Csepel Autón át a
Rábáig az egész járműipari vertikum működését veszélyezteti, egyben
megkérdőjelezi a gazdálkodás eddigi gyakorlatát - legalábbis így
látják ezt a három egymásra utalt vállalat egyikénél, a
szigetszentmiklósi Csepel Autógyárban, ahol Kosaras Csaba
vezérigazgató-helyettest kérdezte a témáról az MTI tudósítója. Való
igaz - mondta el a vállalati vezető -, hogy 400 millió forinttal
tartoznak a győri Rába gyárnak, s emiatt, amint ez a nyilvánosság
elé került, néhány napig nem kaptak motorokat és futóműveket
Győrből, s két napig állt a szerelősoruk. Azért nem tudnak a
győrieknek fizetni, mert legnagyobb vevőjük, az Ikarus - amely
gyártmányaik 85 százalékát értékesíti - tavaly november óta tartozik
a kiszállított alvázak árával, csaknem 1 milliárd forinttal. Az
iparágazat működése érdekében, a Csepel Autógyár kezdeményezésére
Győrből ismét érkeznek raktáron levő motorok Szigetszentmiklósra, a
termelés tehát - ha kisebb teljesítménnyel is - folyik. A hitelre
való finanszírozás és raktárra termelés azonban csakis átmeneti
lehet, hiszen nagyon is kérdéses, hogy az Ikarus mikor és hogyan
tudja kiegyenlíteni számláját, megkapja-e az egyedi engedélyt a
kiszállításra.
A Csepel Autógyár vezérigazgató-helyettese szerint újra kell gondolni a kormányzat által teremtett és most magára hagyott járműipari vertikum sorsát, és abban a Csepel Autógyár jövőjét. Magyarországon az autóbusz gyártást a KGST gyártásszakosítási programja alapján alakították ki, és a Szovjetunió igényeire alapozták. Az éves termelési mennyiségeket államközi szerződésekben határozták meg, amelyet negyedéves bontásban ütemterv szerint teljesítettek. Ebben a helyzetben a Csepel Autógyár mint az Ikarus egyik beszállítója működött, vállalati mozgástere, piaci kitekintése, amely esetleg a fejlesztéseket befolyásolhatta volna, nem volt, vagy nagyon szűken volt.
A kiszolgáltatott helyzet ellen a Csepel Autógyár vezetése néhány éve kezdetben tétova, majd egyre tudatosabb lépéseket tett és tesz. (folyt.köv.)
1990. február 11., vasárnap 14:08
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|