|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Történelemtanárok Egyletének állásfoglalása
"A Történelemtanárok Egylete
sajnálattal értesült arról, hogy Glatz Ferenc művelődési miniszter
megfelelő előkészítés, s az érintettek bevonása nélkül döntött a
szóbeli érettségi tételek összellításának új rendjéről."
SZER, Magyar híradó:
Grósz Károly esete
"Tegnap Leninvárosban az MDF által szervezett tüntetésen a
résztvevők tiltakoztak az ellen, hogy az MSZMP képviseletében Grósz
Károly is szerepeljen a leninvárosi televízió által szervezett
stúdióvitán. A tv-műsor a térség gazdasági helyzetét tárgyalta
volna.
Az MTI jelentése szerint Grósz Károly érkezését körülbelül 200
tüntető megvárta, s mikor megjött lökdösték, körbefogták, köpködték
- sőt állítólag meg is ütötték. Többen dühösen kiabáltak: - Elegünk
volt mindazokból, akik tönkretették országunkat
A stúdióvita elmaradt, s a városi televízióban közölték, hogy az
MSZMP feljelenti a Magyar Demokrata Fórum helyi szervezetét a
Legfőbb Ügyészségen, de a Leninvárosi Rendőrfőkapitányságon is.
"
|
|
|
|
|
|
|
Ikarus tüntetés a Parlament előtt (1. rész)
|
1990. február 26., hétfő - Korrekt, átgondolt állami
döntéseket követelünk - volt olvasható egyebek között a Kossuth
téren, hétfőn felvonult Ikarus buszok homlokzatán. A mintegy 1500
tüntető 100 Ikarus autóbusszal demonstrálta: a hazai járműgyártás
helyzete immár tarthatatlan, a kormányzat közbelépése nélkül
megoldás sem körvonalazódik. A vállalat dolgozóinak petícióját az
Ikarus szakszervezeti bizottságának titkára, Kovács György adta át a
Parlamentben Kiss Ernő államtitkárnak, a Minisztertanács hivatala
elnökének. A küldöttség ígéretet kapott arra, hogy követeléseikkel
Németh Miklós miniszterelnök rövid időn belül foglalkozik, s az
érintettek hamarosan választ kapnak. A petíció átadásának idején
ugyanis éppen ülést tartott a Minisztertanács.
Az Ikarust 1948-ban államosították, és az első 100 buszt éppen a Kossuth téren nagy ünnepség közepette adták át az akkori állami vezetésnek. A 100 busz most is itt van, a vállalat sorsa azonban teljesen kilátástalan, és sem a vezetők, sem a gyár dolgozói nem értik, hogy a 9 milliárd forint értékű állami tulajdont hogyan lehet ilyen felelőtlenül kezelni - mondotta Bóna Imre gazdasági vezérigazgató-helyettes az MTI munkatársának a tüntetés helyszínén. Majd hozzátette: az Ikarus tudomásul veszi, hogy a szocialista piacra, főként a Szovjetunióba, a korábbiaknál lényegesen kevesebb buszt kell szállítani, de arra jogosan tart igényt, hogy a kormányzat mondja meg időben a csökkentés mértékét, illetve azt, hogy ez milyen ütemezésben történjen. A mostani elviselhetetlen helyzet éppen ennek hiánya miatt keletkezett. Míg december 17-én az engedélyeket a szocialista exportra megkapták, és ennek alapján megkötötték a szerződéseket, a kivitelt ezév január 18-án leállították. A 2 millió forint átlagáru autóbuszok eladatlanul állnak, egyben veszélyeztetik a második félévi termelést, és a nyugat-európai partnerekkel már megkötött szerződések teljesítését is. Az eladatlan termékek miatt le kellett állítani a gyártósorokat, és emiatt nem képesek az Amerikai Egyesült Államoknak, Kínának, Kuvaitnak elkészíteni a vállalt, és szerződött mennyiséget. A mostani gondok miatt már megkötött üzleteket is veszély fenyegeti; a török partnerek 54 millió dollár értékű megrendelés visszavonását fontolgatják. (folyt. köv.)
1990. február 26., hétfő 13:38
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|