|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Történelemtanárok Egyletének állásfoglalása
"A Történelemtanárok Egylete
sajnálattal értesült arról, hogy Glatz Ferenc művelődési miniszter
megfelelő előkészítés, s az érintettek bevonása nélkül döntött a
szóbeli érettségi tételek összellításának új rendjéről."
SZER, Magyar híradó:
Grósz Károly esete
"Tegnap Leninvárosban az MDF által szervezett tüntetésen a
résztvevők tiltakoztak az ellen, hogy az MSZMP képviseletében Grósz
Károly is szerepeljen a leninvárosi televízió által szervezett
stúdióvitán. A tv-műsor a térség gazdasági helyzetét tárgyalta
volna.
Az MTI jelentése szerint Grósz Károly érkezését körülbelül 200
tüntető megvárta, s mikor megjött lökdösték, körbefogták, köpködték
- sőt állítólag meg is ütötték. Többen dühösen kiabáltak: - Elegünk
volt mindazokból, akik tönkretették országunkat
A stúdióvita elmaradt, s a városi televízióban közölték, hogy az
MSZMP feljelenti a Magyar Demokrata Fórum helyi szervezetét a
Legfőbb Ügyészségen, de a Leninvárosi Rendőrfőkapitányságon is.
"
|
|
|
|
|
|
|
- A választási kampány sajátosságai Magyarországon - 1. folyt.
|
Manapság nagyon erős igyekezet tapasztalható arra, hogy teljesen újracsomagolják ezeket a szavakat, és ha szabad így mondani, névértéken kezdenek szerepelni ezek a megszentelt, lebegő, emelkedett szavak, mint demokrácia, meg nép, meg történelem, meg jog. Ez az igyekezet egyáltalán nem járt még teljes sikerrel. Az én impresszióm az, hogy megindult a szavaknak a devalválódása. Tehát az a folyamat, amelyekben a szavak elkezdik azt jelenteni, amit a valódi életben. Bizonyos dagályosság, pátosz, sőt itt-ott hamisság is érzékelhető a politikai propagandában, de feltétlenül közelebb állnak már a használt szavak ahhoz a jelentéshez, amely a legközelebb áll az élethez.
- A szavak jelentését nagyban befolyásolja az, hogy kiknek a szájából hangzik el a szó. A hirdetések nagy részében népszerű szinészek, sportolók, táncdalénekesek próbálják az emberekkel ezt a jelentéstartalmat megerősíteni. Ebben milyen jellemző vonásokat talált?
- Örülök, hogy erre felhívta a figyelmet, mert ez megint új vonás. Az elmúlt időszakban a politikai propaganda a politika bürokratáinak volt a dolga, akik a maguk szürke öltönyében, kék, vagy piros nyakkendőjében kiálltak és kibírhatatlanul unalmas, folyamatosan ismétlődő szózatokat intéztek a hallgatósághoz. A mai reklámfőnökök, vagy propagandavezérek jóval ügyesebbek és ennek köszönhető az, hogy aránylag vagy tűrhetetően izgalmas, tűrhetően érdekes személyiségek kezdenek megszólalni a reklámokban. Az egy régi vonása a nyugati politikai propagandának, hogy nem az fontos, hogy mit mondunk, hanem az a lényeg, hogy ki mondja ezt. +++
1990. február 15., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|