|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Történelemtanárok Egyletének állásfoglalása
"A Történelemtanárok Egylete
sajnálattal értesült arról, hogy Glatz Ferenc művelődési miniszter
megfelelő előkészítés, s az érintettek bevonása nélkül döntött a
szóbeli érettségi tételek összellításának új rendjéről."
SZER, Magyar híradó:
Grósz Károly esete
"Tegnap Leninvárosban az MDF által szervezett tüntetésen a
résztvevők tiltakoztak az ellen, hogy az MSZMP képviseletében Grósz
Károly is szerepeljen a leninvárosi televízió által szervezett
stúdióvitán. A tv-műsor a térség gazdasági helyzetét tárgyalta
volna.
Az MTI jelentése szerint Grósz Károly érkezését körülbelül 200
tüntető megvárta, s mikor megjött lökdösték, körbefogták, köpködték
- sőt állítólag meg is ütötték. Többen dühösen kiabáltak: - Elegünk
volt mindazokból, akik tönkretették országunkat
A stúdióvita elmaradt, s a városi televízióban közölték, hogy az
MSZMP feljelenti a Magyar Demokrata Fórum helyi szervezetét a
Legfőbb Ügyészségen, de a Leninvárosi Rendőrfőkapitányságon is.
"
|
|
|
|
|
|
|
Ismét feszültség az autóbuszgyártásban - Kiújult vita a
beszállítókkal
|
1990. január 23., kedd - A győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár néhány napja nem szállít autóbuszmotorokat és futóműveket a
Csepel Autógyárnak, mert ez 763 millió forinttal tartozik neki. A
Rába - mint a vállalat vezetői közölték - nincs abban a helyzetben,
hogy megrendelőinek hitelezzen. A győri gyár él a számára is
biztosított lehetőséggel: felszólította a csepelieket, hogy
tartozása után 30 százalékos kamatot fizessen. Amíg a pénzügyek nem
tisztázódnak, az autóbuszalvázakhoz szükséges Rába-termékek
szállítását - ezek tavaly körülbelül 2 milliárd forint értéket
képviseltek - felfüggesztették.
Az üggyel kapcsolatban Kosaras Csaba, a Csepel Autógyár vezérigazgató-helyettese az MTI munkatársának kérdésére nem kívánt tájékoztatást adni.
Az autóbuszokat előállító Ikarusban közölték: tudomásuk szerint a Csepel Autónak 14 kooperációs partnere tagadta meg a szállítást. Az Ikarus jelenleg egyezkedni próbál a csepeliekkel. Egyelőre a tartalékokat élik fel, a termelés még zavartalan, de bármelyik pillanatban leállhatnak az autóbuszgyár üzemei.
Mint ismeretes, az elmúlt években, legutóbb éppen egy éve árviták miatt, több napig kényszerszabadságolták az Ikarus dolgozóit. Akkor a kormányzat közbeavatkozott, s úgynevezett intervenciós hitelekkel ,,megtámogatta,, az autóbuszgyártást. Az Ikarus vezetői most ismét az ipari és a kereskedelmi miniszterhez fordultak segítségért. Az ügy egyelőre megoldatlan. (MTI)
1990. január 23., kedd 16:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|