|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Szegények és Kiszolgáltatottak Szövetségének állásfoglalása a tömeges elbocsátásokról
"A nemzetgazdaság és a munkavállalók közös érdekében szükségesnek
tartjuk, hogy emberi és társadalmi katasztrófákhoz vezető
létszámcsökkentések, munkanélküliség helyett részesítsék előnyben a
fokozatos átmenetet: ahol feltétlenül szükséges, alkalmazzák a
munkaidő csökkentésének módszerét az elbocsátások helyett."
SZER:
Választási harc - 2. folyt.
"a Heti Világgazdaság holnapi számában közli a Medián
közvéleménykutató kisszövetkezet - tehát egy független csoport -
felmérését, amely szinte a másikkal egy időben készült, de aránylag
eltérő eredményeket hozott. Ennek értelmében a kérdésre, hogy kit
választana, ha most vasárnap szavazna, a következő válaszokat
kapták: MDF 16 százalék, SZDSZ 15, független kisgazdák 11, MSZP 11
és Fidesz 6 százalék. "
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt ég - illuziók nélkül II. (2.rész)
|
Az ellenőrzés ilyen vonatkozásban az egész repülés alatt folytatódik. Kanadai részről emiatt máris kifejezték aggodalmukat. Ottawában és Budapesten tisztázni kell, hogy a légifényképezési útak gyakorisága csak az ellenőrzött országok területének nagyságától, vagy más tényezőktől is függjön-e. A NATO a legkisebb országok felett is negyedévenként egy átrepülést tart elengedhetetlennek. Kiköti, hogy szövetségesek egymás területe fölött nem végezhetnek légifényképezést.
Az atlanti tömb olyan kiegyensúlyozást kíván szorgalmazni, hogy a NATO-országok ugyanannyi repülést végezhessenek a VSZ-országok légterében, mint viszont, s a szovjet légtérre ugyanannyi átrepülés essék Európában és Ázsiában, mint az Egyesült Államok és Kanada légterére együttvéve, Észak-Amerikában.
Míg Stockholm a katonai bizalomerősítő intézkedéseket a katonai tevékenységekre korlátozta, a ,,nyílt ég,, terv mind a katonai tevékenységek, mind a katonai berendezések felügyeletét feltételezi a bizalom és a biztonság egyidejű erősítése érdekében, azzal a távlati céllal, hogy később fegyverzetkorlátozási megállapodások végrehajtásának ellenőrzésébe is bekapcsolható lesz.
Természetesen mind a két katonai-politikai csoportosulás maga dönti el, hogy a szerzett értesüléseket miképpen és mire hasznosítja. Amig nincs ,,negatív,, értesülés, addig probléma sincs, de ha a légifénykép gyanús mozgásokat rögzít, ha értelmezési nehézségek adódnak, ha a berepülő gépek akár a nemzetközi jogot, akár a repülésbiztonsági szabályokat megszegik, ha személyzetük tiltott tevékenységre ragadtatja magát, akkor kívánatos és hasznos lehet egy olyan egyeztető, konzultációs szervezet, amely eloszlathatja a bizalmatlanságot. E mechanizmus döntéshozatali módja nyilván gondos megfontolást igényel.
És akkor még nem szóltunk arról, hogy mi a helyzet, ha a légifényképezés adatait egy adott szövetség tagállamai eltérően ítélik meg. Nem beszélve a Varsói Szerződésen belüli képlékeny és alakulásában megjósolhatatlan viszonyokról, látnivaló, hogy Angliának és Franciaországnak egészen mások az elképzelései a ,,nyílt ég,, működéséről mint az Egyesült Államoknak és Kanadának.
A Varsói Szerződés és a NATO tagállamaiban új feladatok várnak a légtérellenőrzésre, a légvédelemre, új színfolttal gazdagodhat a katonai diplomácia, miközben természetesen nagyobb éberségre lesz szükség a ,,lopakodókkal,, a légiterroristákkal és az intellektuális provokátorokkal szemben. +++
Pirityi Sándor MTI-Panoráma
1990. február 14., szerda 12:04
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|