|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Szegények és Kiszolgáltatottak Szövetségének állásfoglalása a tömeges elbocsátásokról
"A nemzetgazdaság és a munkavállalók közös érdekében szükségesnek
tartjuk, hogy emberi és társadalmi katasztrófákhoz vezető
létszámcsökkentések, munkanélküliség helyett részesítsék előnyben a
fokozatos átmenetet: ahol feltétlenül szükséges, alkalmazzák a
munkaidő csökkentésének módszerét az elbocsátások helyett."
SZER:
Választási harc - 2. folyt.
"a Heti Világgazdaság holnapi számában közli a Medián
közvéleménykutató kisszövetkezet - tehát egy független csoport -
felmérését, amely szinte a másikkal egy időben készült, de aránylag
eltérő eredményeket hozott. Ennek értelmében a kérdésre, hogy kit
választana, ha most vasárnap szavazna, a következő válaszokat
kapták: MDF 16 százalék, SZDSZ 15, független kisgazdák 11, MSZP 11
és Fidesz 6 százalék. "
|
|
|
|
|
|
|
Környezetvédelmi sajtótájékoztató
|
1990. február 14., szerda - A hazai környezetszennyezés több
mint 50 százalékát a közlekedés és annak háttéripara idézi elő -
állapították meg szerdán azon a sajtótájékoztatón, melyen a ,,Levegő
munkacsoport,, ismertette a két héttel ezelőtt megrendezett
,,Közlekedés és környezetvédelem,, nemzetközi tanácskozás
tapasztalatait. Elmondták, hogy a 14 országból érkezett több mint
200 résztvevő 72 előadásából számos, korábban nem ismert adat,
eredmény került napvilágra. Így például a világűrből készített
felvételek azt mutatják, hogy Budapest és az ország településeinek
nagy része szennyezett levegőbúra alatt él.
Megállapították, hogy a jelenlegi környezetrombolási helyzeten csak a prioritások gyökeres megváltoztatásával lehet javítani. Hosszú távú megoldás lehet a hazai gépjárműállomány cseréje, míg rövid távon bevezethető és hatásos eszköznek tartották a gépkocsik évente történő környezetvédelmi vizsgáját, illetve különböző környezetvédő eszközök alkalmazását a gépjárműveken. A konferencia résztvevői szerint a hazai környezetvédelmi előírások túl enyhék, s ráadásul még ezeket sem tartják be a közlekedés résztvevői. A környezetvédelem hatékonyságát rontja az is, hogy a környezetvédőknek egyaránt küzdeniük kell az állami szervekkel és a lakossággal is.
A tanácskozás résztvevőinek véleménye szerint Magyarországon a jelenlegi intézményrendszerben nem folytatható eredményes környezetvédelmi tevékenység. Kálnoki Kiss Sándor, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium miniszterhelyettese vázolva a minisztérium által megtett, illetve tervezett környezetvédelmi lépéseket, utalt arra, hogy a mai állapotért nem a tárca, hanem az ország közlekedési gyakorlata, fejlettségi szintje okolható. A környezetvédelem döntő fontosságú kérdésének tartotta a kellő nyilvánosság biztosítását. Forgalomszervezéssel, a gépkocsiknak a mainál szigorúbb környezetvédelmi ellenőrzésével, szankcionálásával és az úthálózat fejlesztésével ugyancsak számottevő változás érhető el. Tartalékok vannak még a tömegközlekedésben, mivel a környezetkímélő közlekedési eszközök (metró, villamos) fokozottabb igénybevételével tovább csökkenthető a levegőszennyezés. (MTI)
1990. február 14., szerda 15:00
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|