Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 11.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az SZDSZ nem szervez tüntetést a televízió épülete előtt

"A Szabad Demokraták Szövetségének ügyvivői testülete közli, hogy tudomására jutott: a Független Kisgazdapárt szombati demonstrációját felhasználva, szabad demokrata szimbólumokkal ,,kidekorált,, ismeretlen fiatalemberek az egybegyűltek körében azt terjesztették, hogy az ,,SZDSZ február 16-ai tévé előtti tüntetése lesz az igazi demonstráció,,, és erre ,,botokkal, dorongokkal felfegyverkezve várják a részt venni kívánókat.,, A Szabad Demokraták Szövetségének ügyvivői elítélik ezt a provokációt, és közlik: az SZDSZ semmilyen tüntetést nem szervez február 16-ra a Magyar Televízió előtt."
Deutschlandfunk, Késő esti sajtótükör:

A néphadsereg pártirányítása - Raffay-nyilatkozat

"Raffay ezeket mondja: mindkét nevezett politikus éveken keresztül a katonai politika meghatározója volt, és valójában kiderült, hogy a katonaság pártirányítása gyakran a tényleges katonai érdekek ellen dolgozott, és a mindenkori KB-titkár csak a politikai tisztekkel tartott kapcsolatot. Így ennek a primitív kádári rendszernek az lett a következménye, amit Bokor megírt a könyvében. Czinege idejében a honvédelmi minisztert gyakorlatilag senki sem ellenőrizte, kivéve a kormány úgynevezett védelmi bizottságát, amely természetesen ugyanazon az oldalon állt, mint a KB-titkár."

Hogyan tovább a Csepel Autóban? - Szigetszentmiklósi nézőpontból a járműipari ágazat (1. rész)

1990. február 12., hétfő - Számos régi feszültséget élezett ki, sőt komoly gazdasági és már foglalkoztatási gondokat is okoz a hazai járműipar vállalatai között a rubel elszámolású export január 18-i stopja. Az Ikarus értékesítési lehetőségének korlátozásából származó fizetésképtelensége továbbgyűrűzve a Csepel Autón át a Rábáig az egész járműipari vertikum működését veszélyezteti, egyben megkérdőjelezi a gazdálkodás eddigi gyakorlatát - legalábbis így látják ezt a három egymásra utalt vállalat egyikénél, a szigetszentmiklósi Csepel Autógyárban, ahol Kosaras Csaba vezérigazgató-helyettest kérdezte a témáról az MTI tudósítója. Való igaz - mondta el a vállalati vezető -, hogy 400 millió forinttal tartoznak a győri Rába gyárnak, s emiatt, amint ez a nyilvánosság elé került, néhány napig nem kaptak motorokat és futóműveket Győrből, s két napig állt a szerelősoruk. Azért nem tudnak a győrieknek fizetni, mert legnagyobb vevőjük, az Ikarus - amely gyártmányaik 85 százalékát értékesíti - tavaly november óta tartozik a kiszállított alvázak árával, csaknem 1 milliárd forinttal. Az iparágazat működése érdekében, a Csepel Autógyár kezdeményezésére Győrből ismét érkeznek raktáron levő motorok Szigetszentmiklósra, a termelés tehát - ha kisebb teljesítménnyel is - folyik. A hitelre való finanszírozás és raktárra termelés azonban csakis átmeneti lehet, hiszen nagyon is kérdéses, hogy az Ikarus mikor és hogyan tudja kiegyenlíteni számláját, megkapja-e az egyedi engedélyt a kiszállításra.


A Csepel Autógyár vezérigazgató-helyettese szerint újra kell
gondolni a kormányzat által teremtett és most magára hagyott
járműipari vertikum sorsát, és abban a Csepel Autógyár jövőjét.
Magyarországon az autóbusz gyártást a KGST gyártásszakosítási
programja alapján alakították ki, és a Szovjetunió igényeire
alapozták. Az éves termelési mennyiségeket államközi szerződésekben
határozták meg, amelyet negyedéves bontásban ütemterv szerint
teljesítettek. Ebben a helyzetben a Csepel Autógyár mint az Ikarus
egyik beszállítója működött, vállalati mozgástere, piaci
kitekintése, amely esetleg a fejlesztéseket befolyásolhatta volna,
nem volt, vagy nagyon szűken volt.

    A kiszolgáltatott helyzet ellen a Csepel Autógyár vezetése
néhány éve kezdetben tétova, majd egyre tudatosabb lépéseket tett és
tesz. (folyt.köv.)



1990. február 11., vasárnap 14:08


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD