|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az SZDSZ nem szervez tüntetést a televízió épülete előtt
"A Szabad Demokraták Szövetségének
ügyvivői testülete közli, hogy tudomására jutott: a Független
Kisgazdapárt szombati demonstrációját felhasználva, szabad demokrata
szimbólumokkal ,,kidekorált,, ismeretlen fiatalemberek az
egybegyűltek körében azt terjesztették, hogy az ,,SZDSZ február
16-ai tévé előtti tüntetése lesz az igazi demonstráció,,, és erre
,,botokkal, dorongokkal felfegyverkezve várják a részt venni
kívánókat.,,
A Szabad Demokraták Szövetségének ügyvivői elítélik ezt a
provokációt, és közlik: az SZDSZ semmilyen tüntetést nem szervez
február 16-ra a Magyar Televízió előtt."
Deutschlandfunk, Késő esti sajtótükör:
A néphadsereg pártirányítása - Raffay-nyilatkozat
"Raffay ezeket mondja: mindkét nevezett politikus éveken
keresztül a katonai politika meghatározója volt, és valójában
kiderült, hogy a katonaság pártirányítása gyakran a tényleges
katonai érdekek ellen dolgozott, és a mindenkori KB-titkár csak a
politikai tisztekkel tartott kapcsolatot. Így ennek a primitív
kádári rendszernek az lett a következménye, amit Bokor megírt a
könyvében. Czinege idejében a honvédelmi minisztert gyakorlatilag
senki sem ellenőrizte, kivéve a kormány úgynevezett védelmi
bizottságát, amely természetesen ugyanazon az oldalon állt, mint a
KB-titkár."
|
|
|
|
|
|
|
Hogyan tovább a Csepel Autóban? - Szigetszentmiklósi
nézőpontból a járműipari ágazat (1. rész)
|
1990. február 12., hétfő - Számos régi feszültséget élezett
ki, sőt komoly gazdasági és már foglalkoztatási gondokat is okoz a
hazai járműipar vállalatai között a rubel elszámolású export január
18-i stopja. Az Ikarus értékesítési lehetőségének korlátozásából
származó fizetésképtelensége továbbgyűrűzve a Csepel Autón át a
Rábáig az egész járműipari vertikum működését veszélyezteti, egyben
megkérdőjelezi a gazdálkodás eddigi gyakorlatát - legalábbis így
látják ezt a három egymásra utalt vállalat egyikénél, a
szigetszentmiklósi Csepel Autógyárban, ahol Kosaras Csaba
vezérigazgató-helyettest kérdezte a témáról az MTI tudósítója. Való
igaz - mondta el a vállalati vezető -, hogy 400 millió forinttal
tartoznak a győri Rába gyárnak, s emiatt, amint ez a nyilvánosság
elé került, néhány napig nem kaptak motorokat és futóműveket
Győrből, s két napig állt a szerelősoruk. Azért nem tudnak a
győrieknek fizetni, mert legnagyobb vevőjük, az Ikarus - amely
gyártmányaik 85 százalékát értékesíti - tavaly november óta tartozik
a kiszállított alvázak árával, csaknem 1 milliárd forinttal. Az
iparágazat működése érdekében, a Csepel Autógyár kezdeményezésére
Győrből ismét érkeznek raktáron levő motorok Szigetszentmiklósra, a
termelés tehát - ha kisebb teljesítménnyel is - folyik. A hitelre
való finanszírozás és raktárra termelés azonban csakis átmeneti
lehet, hiszen nagyon is kérdéses, hogy az Ikarus mikor és hogyan
tudja kiegyenlíteni számláját, megkapja-e az egyedi engedélyt a
kiszállításra.
A Csepel Autógyár vezérigazgató-helyettese szerint újra kell gondolni a kormányzat által teremtett és most magára hagyott járműipari vertikum sorsát, és abban a Csepel Autógyár jövőjét. Magyarországon az autóbusz gyártást a KGST gyártásszakosítási programja alapján alakították ki, és a Szovjetunió igényeire alapozták. Az éves termelési mennyiségeket államközi szerződésekben határozták meg, amelyet negyedéves bontásban ütemterv szerint teljesítettek. Ebben a helyzetben a Csepel Autógyár mint az Ikarus egyik beszállítója működött, vállalati mozgástere, piaci kitekintése, amely esetleg a fejlesztéseket befolyásolhatta volna, nem volt, vagy nagyon szűken volt.
A kiszolgáltatott helyzet ellen a Csepel Autógyár vezetése néhány éve kezdetben tétova, majd egyre tudatosabb lépéseket tett és tesz. (folyt.köv.)
1990. február 11., vasárnap 14:08
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|