|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A nemzeti csúcs közleménye (1. rész)
"A konzultáció résztvevői - a pártok vezetői, a Magyar
Köztársaság ideiglenes elnöke, az Országgyűlés megbízott elnöke, a
miniszterelnök - felszólítják a gazdálkodó szervezeteket, hogy a
választási kampány idejére árpolitikájukban tanúsítsanak messzemenő
önmérsékletet, különösen tartózkodjanak az alapvető élelmiszerárak
emelésétől, mert az tovább növelné a társadalmi feszültséget,
nyugtalanságot váltana ki a lakosság körében.
"
SZER, Választási híradó:
A FKGP állásfoglalása a földről
"A föld-eladások célja elsősorban a földtulajdoni viszonyok
összezavarása, az 1947-es földtulajdoni állapotokhoz való
visszatérés megakadályozása.
A Független Kisgazdapárt világosan kifejezésre juttatta, hogy
belpolitikai békét akar, nem kívánja a kormány megbuktatását, de
ennek legfontosabb előfeltétele az állami-, és tsz-földek
elidegenítésének felfüggesztése.
Őszinte sajnálatunkat fejezzük ki amiatt, hogy a kormány nem
vette komolyan figyelmeztetésünket, rosszul mérte fel, túlbecsülte
saját erejét, és alábecsülte a Független Kisgazdapárt politikai
súlyát.
A kormány és az általa rángatott pipogya marionett parlament
rákényszeríti a Független Kisgazdapártot, hogy határozott lépéseket
tegyen."
|
|
|
|
|
|
|
A sportirányítás változásai (2. rész)
|
Addig, amíg a fennmaradáshoz szükséges pénzt az állam adja, lehet-e beszélni a függőségi viszony megszűnéséről?
- Központi támogatás nélkül a sport nem létezhet, ennek ellenére az önkormányzat megvalósítható. Az OSH ezentúl csak korlátozott körben végzi ellenőrző, koordináló tevékenységét. Ezek nélkül viszont anarchia alakulna ki Gondolok itt arra, hogy az OSH ellenőrzi a központi keret felhasználását, egységes koncepciókat ad olyan kérdésekben, mint az átigazolások, a doppingellenőrzés, a nemzetközi kapcsolatok témaköre. Ezeket egyrészt jogszabályokkal, másrészt az eddigi főtitkári értekezletek helyébe lépő elnöki megbeszélésekkel valósítjuk meg. Ezeknek az értekezleteknek egyébként gyökeresen megváltozik a jellege. A korábbi ,,utasításos hangnem,, helyett a konzultáláson lesz a hangsúly. Az előbb említett témák kivételével szabadkezet kapnak a szövetségek.
Tudna erre konkrét példát mondani?
- Például az adott szövetség szíve-joga eldönteni, kiket utaztat egy adott világversenyre, nincs szükség a keret összetételének jóváhagyására. Az más kérdés, hogy esetleg az OSH nem tudja a tervezett létszámú csapat utazását finanszírozni. Ezentúl a szövetségek kedvük szerint köthetnek szerződést a sportszergyártó cégekkel. Az OSH-nak idő előtt fel kellett bontania az adidasszal kötött megállapodást, amely a sportágak nagy többségét érintette. Az adidas ezt a kényszerlépést megértette. A jövőben a szövetségeken múlik, mennyire kedvező szerződést kötnek, és melyik céggel.
A szövetségek önállóak lettek, a MOB egyre hatékonyabban járul hozzá a magyar sportélet gondjainak megoldásához. Nem módosítja ez az OSH eddig betöltött szerepét?
- Régebben a sporthivatal és az olimpiai bizottság szerepe és apparátusa ,,összemosódott,,. Személy szerint nagyon örülök annak, hogy a szervezeti önállósodással együtt a MOB egyre nagyobb szerepet kér, hiszen a magyar sportnak minden támogatóra szüksége van. Ugyanakkor a MOB - mint társadalmi szervezet - nem láthat el állami koordinálást igénylő feladatokat. Ezért az a cél, hogy a két szervezet összehangoltan, egymást támogatva végezze dolgát. Ami az OSH szerepét illeti, végsősoron pozitívan értékelem, hogy Magyarországon nem drasztikusan, hanem viszonylag előkészítetten és megfontoltan zajlott le a sportirányítás rendszerének megváltoztatása. (folyt.köv.)
1990. február 8., csütörtök 13:22
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|