|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A nemzeti csúcs közleménye (1. rész)
"A konzultáció résztvevői - a pártok vezetői, a Magyar
Köztársaság ideiglenes elnöke, az Országgyűlés megbízott elnöke, a
miniszterelnök - felszólítják a gazdálkodó szervezeteket, hogy a
választási kampány idejére árpolitikájukban tanúsítsanak messzemenő
önmérsékletet, különösen tartózkodjanak az alapvető élelmiszerárak
emelésétől, mert az tovább növelné a társadalmi feszültséget,
nyugtalanságot váltana ki a lakosság körében.
"
SZER, Választási híradó:
A FKGP állásfoglalása a földről
"A föld-eladások célja elsősorban a földtulajdoni viszonyok
összezavarása, az 1947-es földtulajdoni állapotokhoz való
visszatérés megakadályozása.
A Független Kisgazdapárt világosan kifejezésre juttatta, hogy
belpolitikai békét akar, nem kívánja a kormány megbuktatását, de
ennek legfontosabb előfeltétele az állami-, és tsz-földek
elidegenítésének felfüggesztése.
Őszinte sajnálatunkat fejezzük ki amiatt, hogy a kormány nem
vette komolyan figyelmeztetésünket, rosszul mérte fel, túlbecsülte
saját erejét, és alábecsülte a Független Kisgazdapárt politikai
súlyát.
A kormány és az általa rángatott pipogya marionett parlament
rákényszeríti a Független Kisgazdapártot, hogy határozott lépéseket
tegyen."
|
|
|
|
|
|
|
- MDF program - 6. folyt.
|
Miután a jelenlegi oktatási rendszernek alapvetően strukturális bajai vannak, egy teljesen más oktatási rendszert tervezünk. Ennek három pillére van: az autonóm intézmény, óvoda, iskola, kollégium, felsőoktatási intézmény, a magas szakmai szintet feltételező minisztérium és az önkormányzat. Az önkormányzatok léte egyébként a Magyar Demokrata Fórum politikai programjának ugyanolyan sarkalatos pontja, mint a parlamenti demokrácia. Ebben a kérdésben egyébként valamennyi párt oktatáspolitikai koncepciója megegyezik, valamennyien önálló iskolát képzelünk el, alternatív tanterveket, iskolatípusokat, szabadon választható, természetesen a megfelelő színvonalú, a megfelelő tananyagot magában foglaló tankönyveket és tanterveket.
A Magyar Demokrata Fórum sajátossága az, hogy az oktatásügy finanszírozását eltérően képzeli el. Abban megegyezünk, hogy közvetlenül az iskoláknak kell megkapni a tanulók létszáma szerint az Országgyűlés által meghatározott, egy-egy diákra egy-egy iskolatípus kereteiben meghatározott összeget, mi azonban ezt közvetlenül az iskolának kívánjuk juttatni, nem pedig a szülők kezébe, másra fel nem használható utalványok formájában.
Nem értünk egyet azzal, hogy az oktatásügyet piacosítani kell, hiszen ez azt jelentené, hogy az állam ugyanúgy kivonulna az oktatásügyből, mint ahogyan a lakásügyből kivonult.
Külön fejezet foglalkozik a programban a gyermekvédelemmel, a gyógypedagógiával, a szakképzéssel, a felsőoktatással, a szülők szerepével. Itt csak az iskolaszék felélesztendő hagyományára szeretnék utalni. A rendszerünket úgy építjük fel, hogy a tantestület önálló, mégis fölötte van az iskolaszék, a szülő alanyi jogon szól bele az iskola dolgaiba, de nem kérdőjelezheti meg a tanárok szakmai kompetenciáját, tehát olyan rendszert, ahol egymást támogatja a minőség és az érdek, és egyaránt érvényesül a társadalom megrendelő szerepe és az alkotó energiáit teljesen kibontakoztatható pedagógus-társadalom szerepe. (folyt.)
1990. február 7., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|