 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
A Keresztény Nemzeti Unió közleménye
" A jelenleg kialakult súlyos helyzetben komoly felelősség hárul a
Magyar Televízóra, amely sajnos, ma sem áll a helyzet magaslatán. A
magyar nép jogos követeléseit semmibe veszi. Vezetősége rendkívül
nehéz helyzetbe hozta a legutóbbi tüntetők szervező és rendező
gárdáját, köztük a Keresztény Nemzeti Uniót is. A jogosan
felháborodott tömeget csak komoly erőfeszítések árán tudtuk
lecsillapítani. "
SZER, Kommentár nélkül:
MDF program
"Dr. Bod Péter Ákos vagyok, a Magyar Demokrata Fórum gazdasági
tanácsadója, közgazdász.
A magyar nép hajlandó sokat és keményen dolgozni. A Magyar
Demokrata Fórum gazdasági programja azt célozza, hogy népünk otthon,
birtokon belül érezhesse magát, hogy érdemes legyen dolgozni,
alkotni, tanulni. Olyan versenyképes piaci gazdaságot akarunk, amely
az európai fejlett, demokratikus országoknak egyenrangú partnere
lesz. E célokat csak őszinte, kiszámítható, a magyar adottságokkal
számoló programmal érhetjük el.
"
|
|
 |
|
 |
 |
 |

Levegőt
(2.)
|

Hollandiában és az NSZK-ban adókedvezményt kapnak azok, akik a katalizátort felszerelik: az Audi minden típusa katalizátorral jön ki a gyárból. Szabvány Svédországban kötelező minden 1989 óta gyártott autóra.
Krakkó városának kincsei szerepelnek azon az ENSZ-listán, amely az emberiség féltett örökségét tartalmazza. A város elrendelte az acélműnek, hogy egyharmaddal csökkentse a termelést (szennyezést), de ez folyamat évekig elhúzódhat. Varsóban januárban duplájára emelték a benzin árát- a szennyezettség 20 százalékkal csökkent.
Persze, Nyugat-Európában is drasztikus intézkedésekre volt szükség. Miután Paolo Pillitteri milánói polgármester kísérletképpen minden vasárnap betiltotta az autózást, a levegő szennyezettsége több mint 30 százalékkal csökkent - az emberek pedig gördeszkákkal, kerékpárral - és lovakkal - járták az utcákat.
Athént gyűrűként veszik körbe a hegyek, így a város felett megszorul a gyárak füstjéből, kipufogógázból álló ,,levegő,,. Voltak olyan idők, amikor a városközpontból ki kellett tiltani az autókat, be kellett zárni az iskolákat és felére kellett csökkenteni az ipari fűtőanyagok felhasználását. Athén 1996-ban olimpiát akar rendezni. Az Európa-bajnokságon egy szovjet maratonfutó kifakadt: "Szúr, fáj a tüdőm. Egyszerűen bűn versenyt rendezni ilyen mocskos levegőben".
Írország most éppen fél évig a Európai Közösség soros elnöke: Dublin úgy véli, itt az ideje hogy ebben az időszakban álljon neki a Smaragd Sziget kitakarításának. Padraig Flynn környezetvédelmi miniszter betiltotta a szenet a fővárosban, ahol a széntüzelés és a füstköd miatt népbetegség a légzőúti panasz.
A viktoriánus London hírhedt füsködét drákói levegő-törvények oszlatták szét. Ma már az autó a fő légszennyező. Koppenhága a biciklisek városa - büszke is a levegőjére -, s most azt tervezi, hogy a városközpontbba hajtó autósoktól különdíjat szed. Ennél is fontosabb, hogy az Európai Közösség tizenkét tagállamának közös rendelkezései szerint 1993 áprilisáig fel kell számolnia a levegőt legjobban mérgező tényezőket, utána pedig szabvány írja elő a levegő tisztaságát.
Az pedig Európa levegőjére nézve döntő lehet, hogy az átalakulások, forradalmak után együtt lehet működni Kelet-Európával. Nem is olyan régen erről csak álmodni lehetett. Az új keletnémet vezetés azonban eddig eltikolt, elrettentő, szörnyű környezeti bűnökről rántotta le a leplet. És a minap már azt mondta egy nehézipari miniszterhelyettes: tisztaszoba akarunk lenni az Európai Házban. +++
1990. február 7., szerda 12:49
|

Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
 |
|
|