|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Keresztény Nemzeti Unió közleménye
" A jelenleg kialakult súlyos helyzetben komoly felelősség hárul a
Magyar Televízóra, amely sajnos, ma sem áll a helyzet magaslatán. A
magyar nép jogos követeléseit semmibe veszi. Vezetősége rendkívül
nehéz helyzetbe hozta a legutóbbi tüntetők szervező és rendező
gárdáját, köztük a Keresztény Nemzeti Uniót is. A jogosan
felháborodott tömeget csak komoly erőfeszítések árán tudtuk
lecsillapítani. "
SZER, Kommentár nélkül:
MDF program
"Dr. Bod Péter Ákos vagyok, a Magyar Demokrata Fórum gazdasági
tanácsadója, közgazdász.
A magyar nép hajlandó sokat és keményen dolgozni. A Magyar
Demokrata Fórum gazdasági programja azt célozza, hogy népünk otthon,
birtokon belül érezhesse magát, hogy érdemes legyen dolgozni,
alkotni, tanulni. Olyan versenyképes piaci gazdaságot akarunk, amely
az európai fejlett, demokratikus országoknak egyenrangú partnere
lesz. E célokat csak őszinte, kiszámítható, a magyar adottságokkal
számoló programmal érhetjük el.
"
|
|
|
|
|
|
|
Megkezdődött a BKV működésének vizsgálata (1. rész)
|
1990. február 7., szerda - Az Országos Érdekegyeztető Tanács
januári döntésének megfelelően megkezdődött, és február 13-ig
lezárul a BKV (valamint a MÁV és a Volán) belső gazdálkodási
tartalékainak feltárására irányuló vizsgálat első szakasza -
tájékoztatta Udvari László, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi
Minisztérium államtitkára az MTI munkatársát.
Elmondta, hogy a Fővárosi Tanács és a KÖHÉM által meghatározott vizsgálati szempontok alapján február 13-ig kell a BKV vezetésének elkészítenie a jelentését. Ezt követően egy, a különböző főhatóságok képviselőiből álló tárcaközi bizottság értékeli a vállalat jelentését, s az esetleges kiegészítések után február 20-ig eljuttatják az OÉT titkárságához a vizsgálat eredményét, megjelölve az általuk szükségesnek tartott intézkedéseket. Ezzel egyidejűleg, február 20-ig a BKV szakszervezeti testületeihez is továbbítják a vizsgálat megállapításait.
A vizsgálat elsődleges célja - hangsúlyozta az államtitkár -, hogy választ adjon arra a kérdésre, vajon a BKV (a MÁV és a Volán) dolgozóinak élet- és munkakörülményei a vállalati gazdálkodás hibái miatt, vagy a társadalmi folyamatok következményeként váltak egyre nehezebbé, illetve, hogy vannak-e még hasznosítható gazdálkodási tartalékai a nagyvállalatnak. A vizsgálat választ kíván adni arra is, hogy célszerű-e a vállalat szervezeti felépítése, tagozódása; milyen az úgynevezett forgalmi, utazólétszám és az alkalmazotti állomány aránya, illetve miként alakultak a vállalati létszám- és bérgazdálkodás összefüggései. A helyzetfelmérés lényeges pontjaként jelölte meg Udvari László a vállalat különböző munkakörben foglalkoztatott dolgozói bérhelyzetének korrekt és összehasonlító áttekintését. Így a járművezetők munkabérével és munkaidejével összefüggésben azt is vizsgálják majd, hogy milyen béren kívüli forgalmi és szociális juttatások (például nyugdíj-korkedvezmény) kapcsolódnak még a bérekhez. Emellett kiemelt figyelmet kívánnak fordítani arra is, hogy differenciált-e a vállalat bérgazdálkodása az egyenlősítés helyett. (folyt.köv.)
1990. február 7., szerda 11:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|