Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 07.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Keresztény Nemzeti Unió közleménye

" A jelenleg kialakult súlyos helyzetben komoly felelősség hárul a Magyar Televízóra, amely sajnos, ma sem áll a helyzet magaslatán. A magyar nép jogos követeléseit semmibe veszi. Vezetősége rendkívül nehéz helyzetbe hozta a legutóbbi tüntetők szervező és rendező gárdáját, köztük a Keresztény Nemzeti Uniót is. A jogosan felháborodott tömeget csak komoly erőfeszítések árán tudtuk lecsillapítani. "
SZER, Kommentár nélkül:

MDF program

"Dr. Bod Péter Ákos vagyok, a Magyar Demokrata Fórum gazdasági tanácsadója, közgazdász. A magyar nép hajlandó sokat és keményen dolgozni. A Magyar Demokrata Fórum gazdasági programja azt célozza, hogy népünk otthon, birtokon belül érezhesse magát, hogy érdemes legyen dolgozni, alkotni, tanulni. Olyan versenyképes piaci gazdaságot akarunk, amely az európai fejlett, demokratikus országoknak egyenrangú partnere lesz. E célokat csak őszinte, kiszámítható, a magyar adottságokkal számoló programmal érhetjük el. "

BKV-sztrájk a fővárosban (1. rész)

1990. január 23. kedd - Az előzetes tájékoztatásoknak megfelelően, kedden hajnalban megbénult a főváros tömegközlekedése. Tiltakozó munkabeszüntetést tartottak a főváros tömegközlekedésének dolgozói. Mintegy 2800 gépjármű-, autóbusz-, villamos-, trolibusz-, HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért. A BKV dolgozói annak ellenére a sztrájk mellett döntöttek, hogy a Fővárosi Munkaügyi Bíróság jogszerűtlennek minősítette a munkabeszüntetést, mivel a vállalat szakszervezeti bizottsága még az úgynevezett elégséges szolgáltatási szint fenntartására sem volt hajlandó, a meghirdetett sztrájkidőben, csak a teljes munkabeszüntesére.


A BKV Kálvin téri forgalomirányító központjában már hajnali két
órától ,,sűrűsödött a levegő,,. A vállalat vezetőinek válságstábja
figyelte és koordinálta az eseményeket. A járművezetők egyébként
saját maguknak is nehézségeket okoztak a sztrájkkal, mivel a
szokásos szolgálati járatok sem üzemeltek. Így a szolgálati helyekre
való eljutás számukra is nehézségeket okozott.

    A főváros utcáin kora hajnalban csak kevés gyalogos közlekedett,
számuk hat óra után kezdett fokozatosan emelkedni. A
tömegközlekedési járművek megállóiban is csak néhány utas
várakozott. Úgy tűnt, hogy az emberek nagy része figyelemmel kísérte
a sztrájkkal kapcsolatos előzetes híreket, s ennek megfelelően
indultak munkába. A főváros különböző pontjain jelentősen
megnövekedett a várakozó magántaxisok száma, akik között több száz
vidéki is volt. Ugyanakkor meglehetősen kevés volt azoknak a száma,
akik igénybe vették szolgáltatásaikat.

    Megerősített szolgálatott tartott a kora reggeli óráktól kezdve
a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészete is. Mint
Hodula Attila alezredes, a közlekedésrendészet vezetője elmondta, a
főváros jelentősebb csomópontjain több mint száz járőr segítette a
közlekedést. A reggeli csúcsforgalomhoz hasonlóan délután is
megerősített szolgálatot tartanak, mivel a szokottnál nagyobb
személygépkocsi-forgalommal lehet számolni. (folyt.köv.)



1990. január 23., kedd 09:57


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"Február hetedikén a Parlamentben csonka nemzeti csúcstalálkozó zajlott le. Attól volt csonka, hogy a komolyabbb szervezetek közül az SZDSZ és a Fidesz nem vett rajta részt. A dolog ugyanis nem volt előkészítve, és nem volt semmiféle érdemi napirend sem. Így csupáncsak a jelenlévők önreklámozására volt alkalmas."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD