|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Keresztény Nemzeti Unió közleménye
" A jelenleg kialakult súlyos helyzetben komoly felelősség hárul a
Magyar Televízóra, amely sajnos, ma sem áll a helyzet magaslatán. A
magyar nép jogos követeléseit semmibe veszi. Vezetősége rendkívül
nehéz helyzetbe hozta a legutóbbi tüntetők szervező és rendező
gárdáját, köztük a Keresztény Nemzeti Uniót is. A jogosan
felháborodott tömeget csak komoly erőfeszítések árán tudtuk
lecsillapítani. "
SZER, Kommentár nélkül:
MDF program
"Dr. Bod Péter Ákos vagyok, a Magyar Demokrata Fórum gazdasági
tanácsadója, közgazdász.
A magyar nép hajlandó sokat és keményen dolgozni. A Magyar
Demokrata Fórum gazdasági programja azt célozza, hogy népünk otthon,
birtokon belül érezhesse magát, hogy érdemes legyen dolgozni,
alkotni, tanulni. Olyan versenyképes piaci gazdaságot akarunk, amely
az európai fejlett, demokratikus országoknak egyenrangú partnere
lesz. E célokat csak őszinte, kiszámítható, a magyar adottságokkal
számoló programmal érhetjük el.
"
|
|
|
|
|
|
|
BKV-sztrájk a fővárosban (1. rész)
|
1990. január 23. kedd - Az előzetes tájékoztatásoknak
megfelelően, kedden hajnalban megbénult a főváros tömegközlekedése.
Tiltakozó munkabeszüntetést tartottak a főváros tömegközlekedésének
dolgozói. Mintegy 2800 gépjármű-, autóbusz-, villamos-, trolibusz-,
HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a
korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért. A BKV dolgozói annak
ellenére a sztrájk mellett döntöttek, hogy a Fővárosi Munkaügyi
Bíróság jogszerűtlennek minősítette a munkabeszüntetést, mivel a
vállalat szakszervezeti bizottsága még az úgynevezett elégséges
szolgáltatási szint fenntartására sem volt hajlandó, a meghirdetett
sztrájkidőben, csak a teljes munkabeszüntesére.
A BKV Kálvin téri forgalomirányító központjában már hajnali két órától ,,sűrűsödött a levegő,,. A vállalat vezetőinek válságstábja figyelte és koordinálta az eseményeket. A járművezetők egyébként saját maguknak is nehézségeket okoztak a sztrájkkal, mivel a szokásos szolgálati járatok sem üzemeltek. Így a szolgálati helyekre való eljutás számukra is nehézségeket okozott.
A főváros utcáin kora hajnalban csak kevés gyalogos közlekedett, számuk hat óra után kezdett fokozatosan emelkedni. A tömegközlekedési járművek megállóiban is csak néhány utas várakozott. Úgy tűnt, hogy az emberek nagy része figyelemmel kísérte a sztrájkkal kapcsolatos előzetes híreket, s ennek megfelelően indultak munkába. A főváros különböző pontjain jelentősen megnövekedett a várakozó magántaxisok száma, akik között több száz vidéki is volt. Ugyanakkor meglehetősen kevés volt azoknak a száma, akik igénybe vették szolgáltatásaikat.
Megerősített szolgálatott tartott a kora reggeli óráktól kezdve a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészete is. Mint Hodula Attila alezredes, a közlekedésrendészet vezetője elmondta, a főváros jelentősebb csomópontjain több mint száz járőr segítette a közlekedést. A reggeli csúcsforgalomhoz hasonlóan délután is megerősített szolgálatot tartanak, mivel a szokottnál nagyobb személygépkocsi-forgalommal lehet számolni. (folyt.köv.)
1990. január 23., kedd 09:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|