 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
Ruttner György nyilatkozata
"A Független Szociáldemokrata Párt
ügyvezető elnöke a Népszabadság február 6-i számában úgy foglalt
állást, hogy a párt szorosabbra fűzi kapcsolatait a Magyar
Szocialista Párttal, és ezt a szándékát Nyers Rezsőhöz írt levelében
is kifejezte. Ez a közlés meglepett, mert a választások előtt nem
látok lehetőséget a két párt közötti szorosabb együttműködésre,
esetleges koalícióra.
"
SZER, Magyar híradó:
Antiszemitizmus Magyarországon?
"...a sakkozó Polgár lányok
édesapja arról panaszkodik, hogy az utóbbi hetekben több fenyegető,
antiszemita levelet kapnak, és lányai ezért nem tudnak nyugodtan
felkészülni a soron következő nemzetközi versenyekre.
A másik jelentés az MDF elnökségének ugyancsak mai nyilatkozata,
amely felháborodással veszi tudomásul és utasítja vissza, hogy az
MDF képviselőjelöltek nevére kitöltött kopogtatócédulákra ismeretlen
tettesek Hitler nevét írták, és horogkeresztet rajzoltak.
"
|
|
 |
|
 |
 |
 |

- MDF program - 6. folyt.
|

Miután a jelenlegi oktatási rendszernek alapvetően strukturális bajai vannak, egy teljesen más oktatási rendszert tervezünk. Ennek három pillére van: az autonóm intézmény, óvoda, iskola, kollégium, felsőoktatási intézmény, a magas szakmai szintet feltételező minisztérium és az önkormányzat. Az önkormányzatok léte egyébként a Magyar Demokrata Fórum politikai programjának ugyanolyan sarkalatos pontja, mint a parlamenti demokrácia. Ebben a kérdésben egyébként valamennyi párt oktatáspolitikai koncepciója megegyezik, valamennyien önálló iskolát képzelünk el, alternatív tanterveket, iskolatípusokat, szabadon választható, természetesen a megfelelő színvonalú, a megfelelő tananyagot magában foglaló tankönyveket és tanterveket.
A Magyar Demokrata Fórum sajátossága az, hogy az oktatásügy finanszírozását eltérően képzeli el. Abban megegyezünk, hogy közvetlenül az iskoláknak kell megkapni a tanulók létszáma szerint az Országgyűlés által meghatározott, egy-egy diákra egy-egy iskolatípus kereteiben meghatározott összeget, mi azonban ezt közvetlenül az iskolának kívánjuk juttatni, nem pedig a szülők kezébe, másra fel nem használható utalványok formájában.
Nem értünk egyet azzal, hogy az oktatásügyet piacosítani kell, hiszen ez azt jelentené, hogy az állam ugyanúgy kivonulna az oktatásügyből, mint ahogyan a lakásügyből kivonult.
Külön fejezet foglalkozik a programban a gyermekvédelemmel, a gyógypedagógiával, a szakképzéssel, a felsőoktatással, a szülők szerepével. Itt csak az iskolaszék felélesztendő hagyományára szeretnék utalni. A rendszerünket úgy építjük fel, hogy a tantestület önálló, mégis fölötte van az iskolaszék, a szülő alanyi jogon szól bele az iskola dolgaiba, de nem kérdőjelezheti meg a tanárok szakmai kompetenciáját, tehát olyan rendszert, ahol egymást támogatja a minőség és az érdek, és egyaránt érvényesül a társadalom megrendelő szerepe és az alkotó energiáit teljesen kibontakoztatható pedagógus-társadalom szerepe. (folyt.)
1990. február 7., szerda
|

Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|