|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kecskeméti független képviselőjelölt közleménye
"Pártonkívüli, független
képviselőjelöltként kíván indulni a kecskeméti 2. számú
országgyűlési választókerületben Velkei Árpád újságíró. Az őt
támogató ajánlási szelvényt a lakására kéri eljuttatni postán vagy
személyesen, címe: 6000 Kecskemét, Tinódi u.6., IV. em. 26. szám,
vagy a segítői nevére és címére: Derdákné Harmatos Ibolya, 6000
Kecskemét, Daróczi köz 7. fszt. 1.; Tamás Katalin, 6000 Kecskemét,
Batthyány u. 25., III. em. 13.; dr. Altorjai Balázs, 6000 Kecskemét,
Pelikán u.22. (Alsószéktó); Gazdik István, 6000 Kecskemét, Kisfái
181.; Szabó István, 6000 Kecskemét, Móra Ferenc u. 5.; Mihályi
Józsefné, 6000 Kecskemét, Tűzoltó u. 16., (Rendőrfalu)."
SZER, Világhíradó:
Mit csinálnak a volt Securitate-ügynökök?
"Egy brassói fiatalember ugyanabban az épületben dolgozik, mint
az a szekus, aki decemberig minden hónapban kihallgatta, mert
hangszalag bizonyította, hogy a fiatalember egy brit turistával
beszélgetve katonai szolgálatának élményeire is kitért, tehát
egyértelműen az imperialistáknak kémkedett. Egykori szekus vallatója
most a román katonai hírszerzés szolgálatában áll. Andrei Plesura,
az új művelődési miniszterre pedig ugyanaz a szekus vigyáz, aki a
Ceausescu-rendszerben megfigyelés alatt tartotta.
"
|
|
|
|
|
|
|
Franciaország - gyilkos vihar
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. február 4. vasárnap (MTI-tud) - 19 halottja,
számos súlyos sebesültje van a Franciaország nagy részén szombaton
végigvonult gyilkos szélviharnak. Az anyagi kárt egyelőre felmérni
sem tudták, de az igen jelentős.
A szél elsősorban Párizs környékén és Bretagne-ban okozott súlyos károkat, de nem kímélte az ország más részeit sem. A legnagyobb széllökések a tengerparton megközelítették a 170 kilométeres óránkénti sebességet, de Párizsban és környékén is mértek 160 kilométer feletti szélsebességet. A legnagyobb lökések idején az Eiffel-torony csúcsa csaknem húsz centimetérrel lengett ki.
Megsérült a középkor egyik legjelentősebb műemleke, a chartre-i katedrális tetőzete. Károkat okozott a vihar más műemlékekben is. Országszerte tetőket szaggatott fel, kéményeket döntött le, fákat, telefonoszlopokat, távvezeték-tartókat tépett ki, autókat rongált meg a szél. Az áramszolgáltatás még vasárnap reggelre sem állt mindenütt helyre, szombaton a vihar elvonulása után kétmillió fogyasztó volt áram nélkül. Csaknem fél napon át szünetelt a vasúti forgalom Párizs és Rennes között, mert a vihar megrongálta a felsővezetékeket, eltorlaszolta a pályát. Több más vonalon is fennakadások voltak, Párizsban be kellett zárni a St. Lazare pályaudvart. A légiforgalom is akadozott, a De Gaulle repülőtéren felszállás közben egy széllökés megrongálta a PanAm légitársag egy Boeing óriásgépének szárnyát, de a pilóta még a földön be tudta fékezni és vissza tudta fordítani a gépet. A tengeri kompjáratokat is szüneteltetni kellett a nap nagy részében Nagy-Britannia és Franciaország között. Párizsban a viharkárok miatt bezárták a vincennes-i állatkertet, sőt még a franciák számára szent ügetőversenyt is el kellett néhány órával halasztani. +++
1990. február 4., vasárnap 10:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|