|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kecskeméti független képviselőjelölt közleménye
"Pártonkívüli, független
képviselőjelöltként kíván indulni a kecskeméti 2. számú
országgyűlési választókerületben Velkei Árpád újságíró. Az őt
támogató ajánlási szelvényt a lakására kéri eljuttatni postán vagy
személyesen, címe: 6000 Kecskemét, Tinódi u.6., IV. em. 26. szám,
vagy a segítői nevére és címére: Derdákné Harmatos Ibolya, 6000
Kecskemét, Daróczi köz 7. fszt. 1.; Tamás Katalin, 6000 Kecskemét,
Batthyány u. 25., III. em. 13.; dr. Altorjai Balázs, 6000 Kecskemét,
Pelikán u.22. (Alsószéktó); Gazdik István, 6000 Kecskemét, Kisfái
181.; Szabó István, 6000 Kecskemét, Móra Ferenc u. 5.; Mihályi
Józsefné, 6000 Kecskemét, Tűzoltó u. 16., (Rendőrfalu)."
SZER, Világhíradó:
Mit csinálnak a volt Securitate-ügynökök?
"Egy brassói fiatalember ugyanabban az épületben dolgozik, mint
az a szekus, aki decemberig minden hónapban kihallgatta, mert
hangszalag bizonyította, hogy a fiatalember egy brit turistával
beszélgetve katonai szolgálatának élményeire is kitért, tehát
egyértelműen az imperialistáknak kémkedett. Egykori szekus vallatója
most a román katonai hírszerzés szolgálatában áll. Andrei Plesura,
az új művelődési miniszterre pedig ugyanaz a szekus vigyáz, aki a
Ceausescu-rendszerben megfigyelés alatt tartotta.
"
|
|
|
|
|
|
|
Felhívás a horvátországi mozdonyvezetőkhöz
|
Márkus Gyula, az MTI tudósítója jelenti:
Belgrád, 1990. január 18. csütörtök (MTI-tud) - A horvát
köztársasági kormány a késő szerda éjszakai órákba nyúlt ülésén
tárgyalt a mozdonyvezetők sztrájkjáról és az egész jugoszláv
népgazdaságot sújtó következményeiről. Ezt követően felhívással
fordult a sztrájkolókhoz, hogy csütörtökön reggel vegyék fel újból a
munkát, s ha erre nem hajlandók, úgy a szövetségi kormánytól kérni
fogja rendkívüli intézkedések bevezetését. Közben a béremelést
követelő mozdonyvezetők és a vasúti főigazgatóság képviselői között
folynak a tárgyalások.
A zágrábi rádió kommentárjában az Ante Markovics vezette szövetségi kormány január 1-jén életbe léptetett gazdasági reformintézkedései ellen intézett támadásnak minősítette a sztrájkot. Megállapította, hogy a vasúti forgalom megbénítása horogütésként érte a reformot, a súlyos válság, a politikai és gazdasági zűrzavar megszüntetésének szinte egyedül lehetséges útját. Az sem véletlen, hogy a munkabeszüntetés közvetlenül a JKSZ XIV. (rendkívüli) kongresszusa előtt kezdődött, hogy az ország minden tagköztársaságán idegesség uralkodjék el a saját nemzetgazdaság féltése miatt. A mozdonyvezetők kötelező munkájának bevezetése lenne a legegyszerűbb megoldás, ezzel azonban megrendülne a bizalom a párt- és az állami vezetés szavahihetőségében, abban, hogy valóban erőszakmentes, demokratikus társadalom létrehozására törekszenek - szögezte le a kommentár. +++
1990. január 18., csütörtök 09:12
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|