Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 02.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen

"A társadalmi közteherviselés alapján követeljük: - Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék kötelezővé. - E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését függessze fel. - Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:

Székelyföldi tüntetések

"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra, Csíkszeredában még ennél is többen. A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal vádolta meg."

Suzuki Osamu óvatosságra int

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 2. péntek /MTI-tud./ - Amennyiben a magyarok elsietik majd az autók exportját és túlságosan erőltetik a helyi alkatrész-beszállítást, úgy kudarcot vallanak - figyelmeztetett Suzuki Osamu, a japán kiskocsi-gyártó cég elnök-tulajdonosa, az egyik közelmúltban adott japán interjújában. Az egyelőre távolinak tűnő veszélyre már ma úgy tekint a legnagyobb japán-kelet-európai járműipari együttműködés atyja, mintha küszöbön állna a kocsik értékesítése. A távol-keleti óvatos előkészítéshez és tervezéshez azonban ez szervesen hozzátartozik, és egyben a siker titkának az egyik legfontosabb nyitja.


Suzuki úr a Nihon Keizai Simbunnak nyilatkozva kifejtette, hogy
a magyarországi Suzuki-program sikerét lépésről lépésre kell
megalapozni. Amennyiben az alkatrészek nagy részét kezdetben
Japánból szerzik majd be, úgy a kocsik minősége magas színvonalú
lesz, és az előállítási költséget viszonylag alacsony szinten tudják
tartani. Azonban, ha Magyarország a devizahelyzet miatt sok helyi
alkatrészt akar felhasználni, az a minőség rovására megy és nem
tudják majd exportálni az autókat, így a fizetőeszköz-hiány csak
nőni fog. Tehát Magyarországon kezdetben a könnyebben előállítható
vázszerkezeti elemek gyártását kellene meghonosítani, és csak
fokozatosan növelni a helyi beszállításokat - mondotta.

    Suzuki úr azonban bizakodó. Nem szabad egy kalap alá venni a
kelet-európai országokat, amelyek közül szerinte Magyarország megy
majd át legkorábban a piacgazdaságba. A Suzuki-együttműködés
részleteinek a kidolgozása során a két társadalmi rendszer
különbségei, az átmeneti magyarországi állapotokból származó
tévelygések a felszínre kerülnek majd, azonban ezek a problémák a
további tárgyalások és a kölcsönös megértés alapján megoldhatók
lesznek - vélekedett. Mindez nem jelenti azt, hogy nem nagy a
kockázat. (folyt.)



1990. február 2., péntek 09:23


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"A határokon túli magyar kisebbségek életébe való beavatkozásra, illetve azok magyarországi belpolitikai célokra való fölhasználására egy másik, február elejei esemény is "jó" példát nyújtott. Tőkés László, a temesvári forradalom szikra csiholója február másodikán a Budapest Sportcsarnokban magyar-román kulturális díszelőadáson vett részt."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD