|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen
"A társadalmi közteherviselés
alapján követeljük:
- Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és
gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező
cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék
kötelezővé.
- E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését
függessze fel.
- Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát
az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:
Székelyföldi tüntetések
"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában
tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok
védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra,
Csíkszeredában még ennél is többen.
A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar
Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi
közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a
magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta
már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el
a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal
vádolta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat
alapmegállapodását (1. rész)
|
1990. január 13., szombat - Szombaton a Duna
Intercontinental Szállóban aláírták a Suzuki személygépkocsikat
gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását. A szerződést japán részről
Suzuki Osamu, a japán autógyártó cég tulajdonosa, magyar részről
Lepsényi István, az Autókonszern Rt. ügyvezető igazgatója írta alá,
a szerződés kormánygaranciákat tartalmazó részét Medgyessy Péter
miniszterelnök-helyettes látta el kézjegyével.
Medgyessy Péter a magyar kormány nevében hangsúlyozta, hogy a leendő vegyesvállalati együttműködéssel a magyar ipar egy igen jelentős területén komoly fejlődés indulhat meg. A vállalkozás nem egyszerűen egy összeszerelő üzemről szól, hanem egy átfogó iparpolitikai koncepció része, amelynek során a magyar gépipar nagyon jelentős hányada új lehetőséget kap korszerű technológia és technika elsajátítására, illetve alkalmazására. Emellett - mint a miniszterelnök-helyettes kiemelte - a magyar-japán kapcsolatok szempontjából is igen nagy jelentőségű a megállapodás. Számos japán üzletember ugyanis éppen az alapmegállapodás kapcsán jelezte, hogy új, kölcsönösen előnyös üzleti lehetőségeket próbál feltárni Magyarországon.
Mint az az elmúlt héten ismeretessé vált, a szervezés alatt álló magyar Autókonszern Részvénytársaság és a Suzuki japán autógyártó cég Magyarországon, vegyesvállalati formában, japán személygépkocsikat fog összeszerelni, nevezetesen Suzuki Swift ötajtós, 1000 és 1300 köbcentiméteres motorral ellátott modelleket. A tervek szerint 1992 második felében indulna a gyártás, és ettől kezdve a harmadik év végére évi 50 ezer autót gyártanának, s ebből 30 ezret értékesítenének hazánkban. A vegyesvállalat a tervek szerint viszonylagos magyar többségi részvétellel jön létre.
Az alapmegállapodás aláírásának alkalmával a Suzuki elnök-tulajdonosa hangsúlyozta: abban a reményben írja alá az autóösszeszerelő vegyesvállalat alapszerződését, hogy minél nagyobb arányban fel tudják majd használni a magyar beszállító cégek alkatrészeit. Az Autókonszern képviselője aláhúzta, hogy eddig mintegy 20 magyar pénzintézet, illetve az autóösszeszereléshez különböző alkatrészeket beszállító cég vesz részt az Autókonszern Rt.-ben. A beruházás azonban ennél tíz-, tizenötször több magyar céget von be a vállalkozásba, és ezért az egész magyar iparra húzóerőként fog hatni. (folyt. köv.)
1990. január 13., szombat 17:25
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|