Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 02.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen

"A társadalmi közteherviselés alapján követeljük: - Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék kötelezővé. - E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését függessze fel. - Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:

Székelyföldi tüntetések

"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra, Csíkszeredában még ennél is többen. A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal vádolta meg."

Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi- gyártási kooperációkról (1. rész)

1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi vegyesvállalat alapítási törekvései.


Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta
tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik
gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban
közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a
vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari
Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is
folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások
közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ
főhatóságokkal.

    Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett
beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább
kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar
Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a
legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi
100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a
gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a
General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott
1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a
tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a
motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal
nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog
telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat
termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki
színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)



1990. január 12., péntek 16:39


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"A határokon túli magyar kisebbségek életébe való beavatkozásra, illetve azok magyarországi belpolitikai célokra való fölhasználására egy másik, február elejei esemény is "jó" példát nyújtott. Tőkés László, a temesvári forradalom szikra csiholója február másodikán a Budapest Sportcsarnokban magyar-román kulturális díszelőadáson vett részt."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD