|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen
"A társadalmi közteherviselés
alapján követeljük:
- Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és
gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező
cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék
kötelezővé.
- E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését
függessze fel.
- Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát
az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:
Székelyföldi tüntetések
"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában
tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok
védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra,
Csíkszeredában még ennél is többen.
A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar
Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi
közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a
magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta
már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el
a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal
vádolta meg."
|
|
|
|
|
|
|
KGST értekezletről
|
------------------
London, 1990. január 10. (BBC, Panoráma) - A KGST 41 évvel ezelőtti megalapítása óta legviharosabb, Szófiában tartott ülésén a tíz tagország miniszterelnökei megegyeztek abban, hogy bizottságot állítanak fel, amely megvizsgálja, hogyan lehetne az intézményt átszervezni, hatékonnyá tenni. Hallgassák meg munkatársunk, Pártos Gábor kommentárját, amelyben kifejti, hogy a mai határozat meglehet már túl későn született, továbbá a KGST jövőjének az esélyeit latolgatja.
- Németh Miklós, magyar miniszterelnök volt az, aki a legnyíltabb formában fejezte ki, hogy vagy átfogó értelemben át kell szervezni, vagy fel kell számolni a KGST-t.
Praktikus értelemben már megkezdődött a szétesés folyamata, amikor a reformista tagországok feladták a központi gazdasági tervezés gyakorlatát és ezáltal megszüntették a Szovjetunió szerepét, amely ezen tervezés ellenőrzése volt. Magyarország már meg is szegte a KGST szigorú munkaelosztásra vonatkozó szabályát, amelynek értelmében például nem gyárthat személygépkocsit. Közös vállalati megállapodást kötött a Suzuki japán autógyárral.
A KGST-tagországok között használatos, úgynevezett konvertibilis rubel egyáltalán nem konvertibilis. A szervezeten belüli kereskedelmi tevékenység az utóbbi időben szovjet energia és nyersanyag szállítmányokra szorítkozott, cserében a kelet-európai országoktól kapott selejtes iparcikkekért, élelmiszerért és a nem európai országokból származó vendégmunkásokért.
Még mielőtt a múlt évben végbement forradalmi események elsöpörték a konzervatív kommunista kormányokat Kelet-Európában, nyilvánvalóvá vált, hogy jelenlegi - azaz akkori - idejétmúlt formájában nem maradhat fenn a KGST. (folyt.)
1990. január 10., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|