Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 02.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen

"A társadalmi közteherviselés alapján követeljük: - Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék kötelezővé. - E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését függessze fel. - Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:

Székelyföldi tüntetések

"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra, Csíkszeredában még ennél is többen. A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal vádolta meg."

Megszületett a Suzuki egyezmény

Trom András, az MTI tudósítója jelenti
Tokió, 1990. január 9. kedd (MTI-TUD) - Megszületett a az egyezmény a Suzuki személyautók magyarországi gyártásáról- jelentették be Tokióban a hírt, Kaifu Tosiki japán miniszterelnök január 15-én kezdődő történelmi magyarországi látogatására időzítve. Az alapmegállapodás aláírására maga Suzuki , japán vezető kisautó gyártó cégének a névadó tulajdonosa utazik Budapestre. A 20 milliárd jen (mintegy 140 millió dollár) értékű járműipari együttműködés a legnagyobb japán beruházás, amire Kelet-Európában valaha is sor került.


A vegyesvállalati formában megvalósuló gyártás 10 milliárd jen
(mintegy 70 millió dollár) tőkevonzatú, aminek 50 százaléka felett
tulajdonostársként az Autókonszern Rt. magyar fővállalkozó
rendelkezik, míg a tőke 30 százalékát a Suzuki cég, 10 százalékát a
C. Itoh kereskedőház és további 10 százalékát a Világbank
szakosított szervezete, az International Finance Corporation fedezi.
A beruházás megvalósításához igénybe vehető lesz a japán
export-import bank által hazánknak nyújtandó 500 millió dolláros
szabad felhasználású, alacsony kamatlábú hitel. A Suzuki gyárat
Esztergomban építik fel és 1992-ben 15 ezer darab gyártásával indul
a termelés. 1994-ben már évi 50 ezer Swift típusú 1000, illetve 1300
köbcentis autó hagyja el a magyar Suzuki gyár szerelőcsarnokát. A
termelés azonban 100 ezerre is felfuthat.

    A tárgyalások rendkívül sokáig elhúzódtak. 1985-ben érkezett az
első Suzuki ajánlat a magyarországi japán gépkocsigyártás
meghonosítására, azonban később megszakadtak a megbeszélések. A
japán kormány a két ország gazdasági együttműködésének a
továbbfejlesztéséhez jelentős lendületet adó lépésként üdvözölte a
megállapodás bejelentését. A külkereskedelmi és ipari
minisztériumban (MITI) úgy értékelik a döntést, mint amely az ipari
kapcsolatok elmélyítéséhez is jelentős hozzájárulás lesz. +++



1990. január 9., kedd 10:25


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"A határokon túli magyar kisebbségek életébe való beavatkozásra, illetve azok magyarországi belpolitikai célokra való fölhasználására egy másik, február elejei esemény is "jó" példát nyújtott. Tőkés László, a temesvári forradalom szikra csiholója február másodikán a Budapest Sportcsarnokban magyar-román kulturális díszelőadáson vett részt."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD