|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Demokrata Fórum nyilatkozata
"A rádió Vasárnapi Újságjában
elhangzott Csurka-jegyzetről inodokolatlanul tovább folyó sajtóvita
kapcsán:
1. Az MDF Országos Elnöksége ismételten leszögezi, hogy a
kommunista pártdiktatúra maradványai elleni küzdelmet minden téren
következetesen folytatni kívánja.
2. Az elnökség kívánatosnak tartja, hogy a szervezet minden
megnyilatkozásának stílusa is emelkedett legyen, alkalmazkodva
politikai kultúránk kívánatos fejlődésének követelményeihez.
3. Az elnökség nemcsak félreérthetetlenül elhatárolja magát
minden antiszemita megnyilvánulástól, hanem kész arra, hogy teljes
határozottsággal szembeszálljon minden ilyen irányú nyílt, vagy
burkolt izgatással, s ugyanakkor az antiszemitizmussal való
alaptalan rágalmazással is."
SZER, Hírek, 10.00:
MTI cáfolat
"A Magyar
Távirati Iroda bukaresti tudósítója cáfolta a Nyugatnémet DPA
pénteki jelentését, amely szerint Erdélyben haláleseteket okozó
összecsapások voltak románok és magyarok közt.
A tudósító rámutatott arra, hogy Erdélyben az elmúlt napokban
voltak ugyan ellentétek és feszültségek különböző kérdésekkel
kapcsolatban, de nem történt semminemű tragédia."
|
|
|
|
|
|
|
Amerikai kupadöntő - és hirdetési rekord
|
Heltai András, az MTI washingtoni tudósítója jelenti:
Washington, 1990. január 29. hétfő (MTI-tud.) - Vasárnap New
Orleansben rendezték az amerikaifutball bajnokság
,,szuper-döntőjét,, a kupagyőztesek mérkőzését. Az Egyesült
Államokban oly népszerű, a világ más részein szinte ismeretlen
kemény labdajáték kevés izgalmat hozott: a favorit San Francisco-i
csapat, amint várták, fölényesen legyőzte denveri ellenfelét.
Az érdekelt gazdasági köröket jobban foglalkoztatja, hogy az ország legnépszerűbb sportága minden korábbinál nagyobb bevételeket hoz nemcsak a hivatásos, mesésen fizetett játékosokat foglalkoztató vállalkozásoknak, hanem - a hirdetések révén - a tv-társaságoknak is. A bajnokság 16 csapata ebben az évadban egyenként 17 millió dollárt kapott a tv-közvetítés jogáért, s az összeg a következő évadban várhatóan 25 millióra emelkedik. Ami egyúttal azt is jelentheti, hogy a nézők kevesebb mérkőzést láthatnak ingyen: a tv-társaságok, az óriási költségek miatt, egyre több mérkőzést csak a kábelhálózatok előfizetőinek közvetítenek, külön díjért, ami átlag 10 dollárt jelent mérkőzésenként - a többszörösét annak, mintha valaki mozifilmet rendel kábeltévé-társaságától.
A New Orleans-i döntő hőseihez hasonló nyilvánosságot csak a hirdetők kapnak - azok a tőkeerős cégek, amelyek megengedhetik maguknak, hogy hirdethessenek az év legnézettebb tv-közvetítése idején. Idén megdőlt minden korábbi csúcs: a Pepsi-Cola, a Gillette, a Nissan cég és társaik , sörgyárak, dezodor-gyártók, a reklámért percenként csaknem másfél millió dollárt fizettek. A Gillette ebből az alkalomból indította meg óriási reklám-kampányát új, rugózó pengéjű borotvakészülékének megismertetésére. A cég 200 miliót költött az új, négydolláros önborotva kifejlesztésére - és tízmilliókat a többórás szuperkupa-közvetítés tv-reklámjára. A beruházás feltehetően megtérül, hiszen a mérkőzést 40 milliÓ ember látta - túlnyomórészt férfiak....+++
1990. január 29., hétfő 10:40
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|