|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Környezetvédő szervezetek tiltakozása
"Az alulírott szervezetek megütközve
és felháborodva fogadták azt a hírt, miszerint 1990. február 1-től a
tömegközlekedés, és ezen belül is legfőképpen a BKV jegy- és
bérletárait rövid időn belül másodszor is fel kívánják emelni. Ez az
intézkedés, a személygépkocsi-használat arányaiban olcsóbbá válása
miatt - a benzin-áremelés töredéke a BKV díjak emelésének - tovább
növelné a főváros egyébként is katasztrofális gépjárműforgalmát, és
egyben rendkívüli légszennyezettségét."
SZER, A mai nap:
Megyei lapok - az MSZP választási fegyverei
"... a tömegkommunikáció manipulációra alkalmas lehetőségével
tisztában vannak az MSZP házatáján is. Nem véletlenül ragaszkodnak
oly makacsul a közvéleményt befolyásoló médiákhoz. A tévé és a rádió
bástyáit már sikerült bevenniük, vidéken pedig a megyei napilapok és
kiadóvállalatok birtokosaként uralják a szót, miközben álszent módon
esélyegyenlőségről papolnak.
Tizenhat napilap sorsáról van szó, amelyek mind a mai napig az
MSZP lapgazdasága alatt dolgoznak, és nyereségük felét kötelesek
befizetni a pártnak. Tavaly ily módon négy millió forint folyt be az
MSZMP kasszájába, s könnyen kiszámítható, hogy ez 40 ezer
párttag egyhavi tagdíjával egyenlő."
|
|
|
|
|
|
|
MALÉV-privatizálás - hírzárlattal
|
---------------------------------
München, 1990. január 5. (SZER, A mai nap) - Mi lesz a Magyar Légiforgalmi Társasággal? A Malév privatizálásáról már több hír terjedt el Budapesten. - Ezek nyomán Tar Péter próbálta kideríteni a valóságot:
- Szakmai berkekben röppent fel a hír, de ma már elérte a sajtót, sőt a dolgozókat is: eladó a Malév.
Az ügyben egyetlen kiindulópont Kálnoki Kis Sándor közlekedési miniszterhelyettesnek a Magyar Hírlapban megjelent nyilatkozata, melyben vigyázva, hogy semmi konkrétum még csak véletlenül se derüljön ki, tulajdonképpen csak a privatizálás tervét, és annak ezévi lebonyolítását előlegezte meg.
Jellemző a valószínű hírzárlatra, hogy a Közlekedési Minisztérium ugyanazon épületében más osztályok, még a Légügyi Főigazgatóság sem tud semmit az üzletről. Ennek lebonyolítására feltehetőleg egy üzletkötő céget fognak hamarosan felkérni. Így ha versenytárgyalásra kerül majd sor, ez a profi cég fog a vevőkről nyilatkozni.
A Malév - mint portéka - egyébként nem éppen szívderítő látvány. Az elavult, cserére megérett szovjet géppark hátrányát talán csak a szakemberek és kiegészítő vállalkozásainak sikerei egyenlíthetik ki. Ugyancsak a majdani vevő hasznára válik, hogy a repülőtereket és annak kellékeit a Malévnak bérbeadó Légiforgalmi- és Repülőtéri Igazgatóság nagy állami támogatáson él, aminek - így áttételesen - a Malév ingyenes haszonélvezője. E kérdésen kívül ugyancsak felmerül még az állami tulajdon jövőbeli arányának, a majdani tulajdonosok fejlesztési kötelezettségeinek és pénzügyi garanciáinak és nem utolsó sorban a dolgozók sorsának tisztázása. (folyt.)
1990. január 5., péntek
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés
"Január 26-án újra Hável-nap volt. Az elnök egynapos látogatásra Budapestre érkezett, s ez alkalomból a SZER-es Varga Gyuri lakásán régi barátaival találkozott, így Kőszeggel, Konráddal. A sajtó, s a Fekete Doboz révén én is ott topogtam a zsebkenydőnyi helyen. Lépni, sőt levegőt kapni sem lehetett. Néhány perces kézitusa után amelyet Havel a mikrofonokkal és kamerákkal vívott, kikelt magából, befogta két kezével a fülét, és kiabálva, szó szerint kizavart mindenkit a lakásból. .. teljesen igaza volt, elvégre valóban a barátaival akart találkozni."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|